Електрическите автомобили вече имат траен адрес за производство в България. В Ловеч ще бъде открит завод за колите на бъдещето. Днес бе подписан меморандум между немска фирма производител и българското правителство за изграждането на първия по рода си у нас завод.

Днес бяха представени и прототипите на трите модификации, които ще започнат да се произвеждат у нас в края на 2023 г. Те бяха представени пред медиите от министъра на икономиката Кирил Петков и представители на фирмата.

Автомобилът е с иновативен интериор, може да изминава до 240 км с едно зареждане.


„Много съм горд, че една немска компания от бъдещето за електрически автомобили, която вече произвежда електромобили, ще направят основното си производство в град Ловеч. Голяма част от добавената стойност се произвежда в България, не е само сглобяване. Цялата алуминиева конструкция и кабелите ще бъдат произведени в България“, каза Петков. 

За да покаже, че автомобилът е много удобен за пътуване из града, министър Петков дори пристигна с един от прототипите на събитието. 


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Заводът ще заработи във втората половина на 2023 г., обяви Любомир Станиславов, изп. директор на българския клон на Next.e.GO.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ



„В България ще се произвеждат 3 модификации. Една от тях е с изключително иновативен интериор, по-големи батерии и повече мощност. Автомобилът е кросверсия, с по-висока проходимост. Заводът ще заработи във втората половина на 2023 година, планът ни е амбициозен и предвижда фабриката да бъде построена за кратък период от време”, обясни още Станиславов. 


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

На първия етап е планирано разкриване на 1000 работни места, които ще бъдат директно в новата фабрика.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Около завода ще бъде създадена изцяло нова индустриална зона с 1300 декара, където работните места ще достигнат между 4000 и 5000.


 

„Открихме в България Автомобилния клъстер, който създава изключително добра база от доставчици. На второ място – ние сме дигитална компания от нов тип и имаме нужда от хора с много добри софтуерни умения, които тук ги има.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ



Специалистите в завода „Балкан“ в Ловеч ще ни помогнат да стартираме производството“, каза проф. Улрих Херман ,член на Борда на директорите на германската компания.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Електромобилите, произвеждани у Ловеч, ще се продават и у нас. Планирано е от халетата на новото производство да излизат по 30 000 броя коли всяка година. Инвестицията е приблизително около 280 млн. лева.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Колите ще са алуминиеви, а отгоре ще бъдат покрити със специална пластмаса. Те ще са от градски тип, а базовите модели се очаква да бъдат с пробег около 200 километра с едно зареждане на батерията.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Инвестицията ще е около 140 млн. евро и се очаква да бъдат разкрити около 1000 работни места в района. 


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

„Страшно съм щастлив, че за пет седмици – от „Здравейте“ до днес, успяхме да организираме сделката. Искам да благодаря на целия отбор на Министерството на икономиката, защото работиха и събота и неделя, за да се случи в такъв къс срок.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Това трябва да е пример за развитието на България – трябва да сме позитивни и агресивни, страната ни може и заслужава“, коментира ресорният министър.  


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Петков уточни, че нито един лев няма да бъде даден от българска страна за реализирането на проекта преди първият автомобил да се произведе. Държавните стимули ще дойдат, след като компанията създаде и продаде 10 хил. коли. 


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

„В помощ за изграждането на фабрика – няма да се даде нищо, те ще си инвестират. Когато построят фабриката ще имат финансова подкрепа, която ще се отрази само когато първият такъв автомобил излезе от фабриката.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Втора финансова подкрепа ще има, когато направят продажби – 10 хил. коли и третата – при 20 хил. коли“, уточни Петков и добави, че целият обем на държавното финансиране е около 34 млн. евро.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Според него до този етап България ще събере по-голяма сума от данъци. По думите му, ако не се стигне до опоменатите в меморандума критерии до 7 години - държавни стимули няма да има.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

Той поясни, че компанията ще изнася електромобили за цяла Европа.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ

От компанията производител обявиха, че са много щастливи, че именно коли на бъдещето ще се произвеждат в България. Според тях с тази инвестиция не само ще се разшири автомобилният клъстер у нас, но и ще се даде възможност на хората да шофират екологично чисти превозни средства.


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ


Снимка: Георги КОЛЕВ,БЛИЦ



ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!