Швейцарският хранителен гигант Nestle отчете най-добрия си тримесечен ръст на продажбите за близо пет години, пише Reuters, цитирана от money.bg.

Причината - потребителите се презапасиха с всякакви хранителни продукти - от храна за домашни любимци и Nescafe до замразени ястия, така че да бъдат подготвени за блокирането, причинено от пандемията на коронавируса.

Продажбите на компанията в Северна Америка и Европа са особено силни през март, което спомога за постигане на общ ръст от 4,3% през първите три месеца на годината. А това е най-бързият тримесечен растеж на гиганта от близо пет години. Очакванията на анализаторите за периода бяха за ръст от 3%.

В Северна Америка продажбите на храната на домашни любимци Purina Pet care са се увеличили с двуцифрен процент, докато Nescafe и Coffee Mate отбелязват високо едноцифрено увеличение. Потребителите се втурнаха да се запасяват и със замразени продукти и храна, което доведе до увеличение на продажбите и на DiGiorno и Hot Pockets.

В Европа, Близкия Изток и Северна Африка повечето категории продукти на Nestle също са спечелили пазарен дял, съобщават от компанията.

"Повечето пазари, особено в Северна Америка и Европа, отбелязаха значително увеличение на растежа през март, частично подкрепено от запасяването на потребителите", пише в съобщение на Nestle.

В Азия - продажбите на хранителния гигант спаднаха с 4,6%. Причината за това е, че китайците останаха далеч от ресторантите за по-дълъг период от тримесечието. И там обаче се регистрира скок на онлайн продажбите.

Nestle заяви, че стартира програма за 500 милиона швейцарски франка (512 милиона долара), за да помогне на кафенетата и ресторантите, на които доставя стоки, като разшири условията за плащане и преустанови таксите за наем на кафе машини. Компанията също така се съгласи да поддържа поръчките от своите доставчици на млечни продукти, които са изправени пред "значителни прекъсвания на търсенето".

"Въпреки продължаващите предизвикателства във веригата на доставки и ... бързо променящите се нужди на потребителите, компанията успя да осигури силен растеж", каза анализаторът от Vontobel Жан-Филип Бертши. Той добави, че потвърждаването на целите на компанията през 2020 година показва способността на Nestle да се ориентира в ситуацията на кризата около новия коронавирус.

Като се вземат предвид промените в продуктовото портфолио на компанията, общите продажби за трите месеца до края на март паднаха с 6,2% до 20,8 милиарда швейцарски франка (21,3 милиарда долара), главно заради продажбата на неговия бизнес Skin Health и сладоледения си бизнес в САЩ през миналата година.