Преди малко повече от три седмици Daimler намали финансовите си очаквания за настоящата година поради нарастващите разходи за справяне с дизеловата афера и обяви, че оперативният резултат през 2019-та няма да бъде по-висок, отколкото през 2018-та, както бе планирано.

В петък обаче концернът изненадващо заяви, че сега групата очаква EBIT (печалба преди лихви и данъци), който е доста под миналогодишния. Според предварителните данни от Daimler ще отчете оперативна загубата от 1.6 милиарда евро.

През 2018-та концернът е постигнал печалба преди лихви и данъци от 11.1 милиарда евро и краен резултат от 7.6 милиарда евро.

За разглезената откъм успехи и приходи група това е вече четвъртото предупреждение за по-ниска печалба в рамките на една година.

Впечатляващо: Водач ускори до 315 км/ своя 14-годишен Mercedes AMG (ВИДЕО)

Причини за очакваната загубата в размер на милиарди:

Еърбеговете Takata

Като първа причина за лошия резултат, концерна посочва удълженото изтегляне на въздушните възглавници Takata. Поради това са били заделени с около 1 милиард евро повече провизии.

Дизелгейт

Новата оценка на последиците и ефектите на съдебните дела и мерките, свързани с дизеловия скандал, са довели до увеличение на очакваните разходи с около 1.6 милиарда евро.

Вановете на Mercedes

В допълнение вановете Mercedes-Benz имат отрицателно въздействие върху приходите на Daimler в размер на 0.5 милиарда евро през второто тримесечие.

Освен това от Daimler обясняват, че забавянето в увеличаването на производството на автомобили е намалило силно наличността на превозните средства. Също така ръстът на автомобилните пазари е по-нисък от очакваното. Последиците от всички тези събития са красноречиви - за една седмица акциите на Daimler отчитат спад от 5.66%.

Най-скъпата суперкола McLaren изгоря по време на тестове (ВИДЕО)

Продажбите на Mercedes-Benz падат

През първите 6 месеца глобално основната марка на автоконцерна Mercedes-Benz е доставила 1 134 729 коли. Това представлява намаление от 4.6% в сравнение с предходната година.

Европа

В Европа Mercedes-Benz e продал 457 595 превозни средства (-4,0%), докато на немския пазар продажбите през първата половина на годината възлизат на 147 351 автомобила (-2.7%).

Mercedes-AM G C 43 4Matic - новият германски шедьовър

Азия

В Азия щутгартският концерн е продал общо 478 254 превозни средства, което представлява спад от 3.1%. На основния си пазар - Китай, компанията е увеличила продажбите си през първите шест месеца с 1.3% до 344 657 коли.

САЩ

За първата половина на годината в САЩ Mercedes-Benz са продали 147 396 автомобила (-7.2%).