Този трик за крадене от магазини за храни подлуди милиони хора
Един на всеки осем купувачи избира по-евтин артикул от този, който всъщност купува и го маркира лъжливо на касите на самообслужване
Шест милиона британци се възползват от касите на самообслужване и използват общ трик, за да крадат от магазините, установи проучване, цитирано от „Дейли мейл“.
Един на всеки осем купувачи избира по-евтин артикул от този, който всъщност купува и го маркира лъжливо на касите на самообслужване, откри анкета на Ipsos сред 1099 души. Широко известен като „банановия трик“, при този метод клиентите пускат даден артикул като плод или зеленчук, за да платят малка част от цената.
И проучването установи, че почти половината - 48 процента - вярват, че този трик не трябва да се счита за престъпно деяние. 8 процента са признали, че са откраднали нещо, което струва до 10 лири, без да платят. 13 процента от хората са признали, че са взели нещо на стойност до една лира, но 47 процента смятат, че това също не трябва да се третира като престъпление .
Прочуването бе направено, тъй като има рекорд на кражбите от магазини - 443 995 престъпления, регистрирани през изминалата година. Това прави по 50 кражби на час. Така общата сума на загубите възлиза на 1,8 милиарда паунда за година. Като резултат магазините трябва да отделят допълнителни 700 милиона лири за мерки за сигурност.
Мнозина обвиняват за бума на кражбите въвеждането на касите за самообслужване. В Обединеното кралство те са се увеличили с 50 процента от 53 000 на 80 000, но САЩ започнаха да се връщат към касите с персонал, отбелязва „Дейли мейл“. Някои големи британски вериги последваха този пример и правят обратен завой в политиката на самотаксуването. Има дори местни вериги, които бракуват касите на самообслужване.
Клиентите са разочаровани от машините, като много от тях заявяват, че предпочитат да имат работа с човешко същество, когато плащат за пазаруването си.
Проверка на „Дейли мейл“ показва, че има големи вериги, които въвеждат самостоятелни каси за определени часови пояси през деня, когато касиерите почиват. Разстроени от това клиенти споделят снимки на работното време на касата. Местен жител на Борнемут споделя, че съкратеното работно време на касата е довело до „неприятно изживяване“. Оплакват се и от камерите за лицево разпознаване, с които веригите опитват да се предпазят от кражбите в зоната за самообслужване.
Има доста случаи, когато пазаруващи се отправят към конкурентна верига наблизо, ако няма кой да ги обслужи на касата.
Последвайте ни
0 Коментара: