Всички таксита трябва да сложат нови касови апарати с фискална памет. Това предвиждат промени в Закона за автомобилните превози. 

Според тях отпада чл. 24б и се предвижда издаването на нова наредба за функционалните и техническите изисквания, на които трябва да отговаря фискалната памет на електронните таксиметрови апарати. Тези устройства вече трябва да покриват изискванията на прословутата Наредба № Н-18, срещу която възроптаха вече от туристическия бранш.

От НАП ни обясниха, че досегашният таксиметров апарат се заменя с нов, който трябва да е свързан с Националната агенция по приходите, обясни пред “Труд” Емил Игнатов от Националния съюз на таксиметровите превозвачи.

Разходите за бранша обаче ще са огромни, категоричен беше Игнатов. 

„Само в София работят 6000 таксита. За да ги преоборудваме, трябва да вдигнем цените. Хората обаче нямат пари и това ще доведе до отлив на клиенти и до съкращаване на шофьори”, обясни той.

„В нито една държава в ЕС няма касови апарати в такситата“, коментира и Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите. По думите му, след като беше решено такситата да са на патент, не е нужно да имат и касови апарати.

Изискването за нови разходи за оборудване на такситата, ще доведе до ръст на сивия сектор в бранша, категоричен е Кирил Кирилов от Националния таксиметров синдикат.

Други промени в Закона за автомобилните превози предвиждат регистър на атракционните превозни средства, както и по-строга регулация на тези, които извършват „пътна помощ”. Актуализирани са текстовете, според които превозвачът трябва да може да гарантира, че по всяко време на счетоводната година е в състояние да посреща своите финансови задължения. Преди превозвач да поиска прекратяване на лиценза му, ще му се прави проверка. Така ще се избегне порочната практика фирми, извършили нарушения, да прекратяват лиценза си по собствено желание, а после да подадат заявление за нов, като избегнат санкциите.