Американският моден лейбъл Henri Bendel, познат с луксозните си дамски чанти и обувки, ще бъде закрит след 123 години съществуване, обявиха от компанията-майка L Brands, предава Dayli Mail.

Уебсайтът, както и всички 23 магазина на марката в САЩ, ще останат отворени за тазгодишното празнично пазаруване преди Коледа и нова и година.

Но от старта на следващата 2019 година, L Brands ще насочат вниманието си към по-печелившите брандове на групата.

„Ангажирани сме да подобрим представянето на бизнеса и да увеличим стойността за акционерите”, казва президентът на Lbrands и изпълнителен директор Лесли Уекснър в изявление.

„Като част от това усилие, решихме да прекратим операциите на Bendel за да подобрим ликвидността и фокуса на нашите по-големи брандове, които имат по-добър потенциал за растеж”, казва той.

Така следващата 2019 година ще бъде повратна точка за бизнес пътешествие стартирало през вече далечната 1895 година. В тази година, роденият в Луизиана Хенри Бендъл, майстор шапкар, отваря първия си магазин в Ню Йорк. 

Компанията твърди, че Bendel е първият магазин за луксозни стоки отворил врати на емблематичното 5-тю авеню в Ню Йорк, което днес е дом на всички големи луксозни марки по света.

През 60-те години на миналия век, компанията наема прочутия Анди Уорхол за илюстратор.

На даден етап, благодарение на огромната популярност на сериала „Сексът и града”, Bendel печели ново поколение фенове.

Bendel, придобита от L Brands през 1985 година, страда от слаби продажби. Компанията очаква оперативна загуба в размер на 45 млн. долара за 2018 година, при приходи в размер на 85 млн. долара, посочват от компанията-майка.

L brands контролира популярни марки като Victoria’s Secret и Bath & Body Works.

През миналата година, групата, която оперира над 3 хил. търговски обекта в САЩ, Канада и Великобритания, обяви приходи в размер на 12 млрд. долара.

Засега не е ясно, колко служители на компанията ще загубят работата си в резултат на закриването на Henri Bendel.