Предизборната кампания за вота 2 в 1 на 9 юни е в разгара си. Остават точно две седмици, в които кандидат-депутатите да ни спечелят или да ни загубят с посланията си.

20 партии и 11 коалиции участват със свои кандидати за Народното събрание. От всички 6114 кандидати за народни представители трябва да решим кои 240 ще пратим в парламента.

Хода на предизборната кампания в ефира на bTV коментират социолозите Боряна Димитрова от „Алфа рисърч“ и Добромир Живков от „Маркет ЛИНКС“.

„Имаме шести избори за по-малко от три години. Ако през 2021-2022 г. в общественото мнение доминираше надежда, гняв, желание за промяна, сега доминира разочарованието“, коментира Димитрова.

По думите ѝ разочарованието е на всички ниви – на избиратели от партиите и на партии от партньори.

„Все още има хора, които не са решили за кого ще гласуват, има хора, което се колебаят. Но разочарованието от това, което се случи, доминира и води към два основни процеса – единият е протестен вот, който се изразява или в оставане вкъщи, или в разпиляване на вота в други партии“, допълни Димитрова.

Социологът обяви още, че изследване на „Алфа рисърч“ в началото на кампанията е показвало, че най-много хора биха гласували с „не подкрепям никого“ от бившите избиратели на ПП-ДБ.

Това потвърждават и изследванията на „Маркет ЛИНКС“, обяви Добромир Живков.

„Процентите, които ПП-ДБ губят спрямо предходните избори, засега остават в категорията на нерешилите за кого ще гласуват. Според нашите анализ в тази категория е най-съществен делът на гласувалите за ПП-ДБ. Те вероятно ще решат последната седмица, може и в последните два дни“, уточни социологът.

Според него част от протестния вот, както и в предходни избори, ще премине в подкрепа за партия „Възраждане“.

„Тази партия отчасти избират хората, което не са удовлетворени от другите политически формации, за да покажат това свое неудовлетворение“, уточни Живков.

Купуването и продаването на гласове е престъпление!