Експерт каза какво трябва да се случи с магистралите след кървавото меле на "Тракия"
Платната на аутобаните трябва се разделят с бетонни блокове, срокът им на експлоатация е почти двойно по голям от този на мантинелите
Разделителната ивица между платната на магистралите не бива да бъде с мантинела. Това е един съществен проблем, заради който продължават да стават катастрофи като тази на автомагистрала „Тракия“, при която загинаха 5-има души от навлизане на ТИР в насрещното движение.
Това коментира пред Радио София председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.
Тежкият 30 тона ТИР-убиец на АМ "Тракия" връхлетял като цунами колите и...
В Гърция и на повечето магистрали в Европа се използват бетонни съоръжения, тип. „Джърси“, измислени през 1955 г. в САЩ.
Бетонните съоръжения на магистрала в САЩ
Те са спасили милиони животи и можеха в този случай да предпазят лентата водеща към София, обясни експертът.
Трагедията е огромна: Установиха кои са загинали и ранени в ада на АМ "Тракия"
Още повече, че експлоатационният им период е между 30 и 50 години, докато на металните мантинели след десетилетие стават негодни.
„За мен е необяснимо защо тези нови методи за защита не се използват и при новите магистрални участъци.“
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ
Последвайте ни
1 Коментара: