Откриха "черните кутии" на Boeing 737 МАХ, рухнал в Африка, има ли прилика с трагедията в морето край Индонезия
Откриха едната от двете "черни кутии" на падналия пътнически самолет на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines), съобщиха местни медии, цитирани от Би Би Си. Етиопската държавна телевизия информира, че разследващите са открили едната "черна кутия" на мястото на катастрофата. Според АФП по-късно от Етиопските авиолинии обявиха, че са открили и втората "черна кутия".
Oт дебюта си през 2017 година Boeing 737 МАХ, последният масов пътнически самолет на компанията, се справяше доста успешно с безопасното транспортиране на хора от точка А до точка Б, пише Dnes.bg.
Но след вчерашната катастрофа на Ethiopian Airlines, в която именно Boeing 737 се разби 8 минути след излитането си, сигурността на самолета започва да става доста съмнителна. Това е втората катастрофа с Boeing 737 само за пет месеца, отбелязват експерти в сигурността на въздушния трафик.
The Guardian: Как чисто нов „Боинг“ 737 Max 8 с отличен пилот се разби 6 минути след излитането и уби всичките 157 души на борда
Доста е рано да се правят заключения, но има доста прилики между вчерашната катастрофа със самолета на Етиопските авиолинии и трагедията, която сподетя полет 610 на Lion Air. На 29 октомври миналата година Boeing 737 се разби в морето край Индонезия, минути след излитането си. Всички 189 души на борда загинаха.
Приликите между двете катастрофи са много.
И двете летателни средства бяха точно Boeing 737 МАХ 8s.
В семейството на Boeing 737 има 4 различни версии - MAX 7, MAX 8, MAX 9 и MAX 10, по ред на големината си. От компанията са доставили най-много самолети Boeing 737 МАХ 8.
От 31 януари насам от компанията имат потвърдени поръчки за над 5000 самолета МАХ. Доставени са 350, а два от тях вече се разбиха.
И двете катастрофи станаха минути след излитането.
Полет 610 на Lion Air се разби 13 минути след излитането. За полет 302 на Етиопските авиолинии фаталната минута беше 8-та. Трябва да се отбележи, че излитането и кацането са най-рисковите при всеки полет и тогава се случват повечето инциденти.
Пилотите не са успели да постигнат стабилно издигане.
Все още няма изчерпателни доклади за нито една от двете катастрофи, но от предварителните дани става ясно, че излитането и на двата самолета не е било плавно.
И двата полети са били първите за деня.
Малко вероятно е това да е причината и за двете катастрофи, но е интересен факт, че и двата инцидента са се случили при първия за денят полет за самолета.
Времето... не е фактор.
Атмосферните условия изглежда не са фактор за инцидентите на Lion Air и Етиопските авиолинии. И в двата случая самолетите са излетели при ясно време и добра видимост.
Последвайте ни
0 Коментара: