"Летя си редовно. Най ми е хубаво да летя над планини, между върховете. Още не съм се разлетял по света с него. Летя над красиви места". Това е казал Ивайло Пенчев в интервю за bTV през 2017 година, говорейки за новото си хоби тогава. 

"Ще има пълна яснота по този въпрос, когато Националният борд по авиокатастрофите приключи със своята дейност. Те са започнали тази дейност едва вчера. От това, което до този момент знаем, е, че най-вероятно, една от причините за авиационното произшествие може да е проблем със силовата установка на самолета", каза кап. Янко Стоименов – старши пилот и председател на борда на директорите на „Интерскай“ АД, която оперира летище "Лесново".  

По думите му, самият двигател на самолета на Пенчев има много добро име в индустрията, 80% от леките самолети са с точно такава силова установка. 

"Ако човек започне да чете внимателно материали на експерти по поддръжката на тези двигатели, ще стане ясно, че двигателят е много капризен, изисква много добри познания и прецизност. Убеден съм, че собственикът не би направил компромиси с обслужването на самолета", каза още Стоименов. 

"Гледам позитивно, честно казано искам да поздравя Пенчев, за това което е направил във въздуха. Само помислете, срещате се с такъв проблем. Със своя неголям опит трябва да решите как да постъпите. Това е много трудно за човек с малко опит. Решението му е било такова, че е изключил всякакъв риск за хората, които са на земята. Търсил е да постигне максималното от гледна точна на приземяване на самолета", коментира катастрофата Стоименов. 

За щастие на всички приземяването не може да се квалифицира като фатално, добави той. 

Малките самолети не са с такъв коефициент на безопасност какъвто имат големите самолети. Нормално е с увеличаването на възможностите на хората, те да ползват повече самолети. Цената им е като на по-луксозна кола. Повечето от инцидентите с тях обаче не са фатални. Има много добра тенденция, че се акцентира върху безопасността., каза още Стоименов