Скопски тв канал намеси България в проблемите и скандалите с изгорелия край Боснек автобус
Ако превозното средство на „Беса Транс“ е нямал лиценз, преминаването на границата може да е незаконно, предупредиха от ЕК
Законодателството на ЕС предвижда поредица от правила за лицензи и разрешения за превоз и, според информацията, получена от МВР, е възможно те да са нарушени, но Европейската комисия (ЕК) няма да се намесва в разследването.
Отговорността за надзор и проверка на документацията и прилагането на правото на ЕС е в ръцете на държавите-членки на Съюза.
Извънредно! Разбра се има ли виновни БГ митничари за ужаса край Боснек
Ако разследването установи, че превозвачът е пътувал с незаконен или подправен лиценз, може да се очаква от Европейската комисия да осъди подобна практика, която е не само заплаха за „свободната конкуренция в ЕС“, но и заплаха за живота на пътници.
Преди дни македонските власти обявиха, че фаталният автобус не фигурира в базата данни на Министерството на транспорта и съобщенията на Република Северна Македония (РСМ). От митницата на РСМ казаха, че разследват кой е пропуснал превозното средство без валидно разрешително.
Установиха първите виновни за ужаса на АМ „Струма”, ето какво се случи с тях ВИДЕО
Според правилата на ЕС автобусът не може да е получил лиценз от България, тъй като европейското законодателство не позволява издаването на лицензи на оператори, чиито превозни средства са регистрирани извън страни-членки на ЕС.
ЕС, Турция и Северна Македония също са подписали многостранния "Интербус договор", но според текста на това споразумение не се предвижда да се разрешава каквато и да е търговия с лицензи, обясняват експерти от Европейската комисия пред Македонската информационна агенция (МИА).
България не трябва да предоставя лиценз на ЕС на оператори от трети страни и по този начин да не издава свои собствени разрешения за пътуване в рамките на "Интербус" на превозни средства, регистрирани в трети страни, т.е. извън ЕС.
Що се отнася до новината, че „Беса Транс“ е базирана в Кюстендил заедно с още 23 македонски фирми на адреса, на който живее възрастна жена, както съобщиха българските медии в деня на инцидента, тук правилата на ЕС са тези от Пакет „Мобилност 1“.
Съгласно тази правна рамка Европейската комисия може да изиска от държава-членка на ЕС да извърши индивидуални проверки, за да провери дали дадено предприятие отговаря на изискванията за разрешение за установяване на автомобилен транспорт, включително условието, което предвижда „стабилно и ефективно установяване“ на конкретен адрес . Тоест да се определи дали фирмата наистина е установена на този адрес.
Подобни незаконни практики не са непознати в ЕС, поради което Европейският съюз прие Пакета за мобилност, чиито нови правила ще влязат в сила в началото на 2022 г. Тези нови правила предвиждат засилване на разпоредбите за „стабилно установяване на адрес“ и засилване на критериите.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
2 Коментара: