Банкерът-беглец Цветан Василев продължава да вреди и от далече - спъва придобиването на „Авионамс“
Ако държавата придобие военно-ремонтния завод, той може отново да се сдобие и с лиценз за поправка на руските ни самолети
Проверка на Агенция „Монитор“ установи, че закупуването на завода от страна на държавата е било обжалвано от две дружества, все свързани с Цветан Василев. Едното е „Хедж инвестмънт България“, което допреди търга бе собственик на 99,9% от капитала на „Авионамс“ и именно заради неговите задължения към КТБ заводът се оказа на тезгяха. Другото е офшорка, регистрирана на Британските Вирджински острови, зад която също стоял Василев.
При обявяването на търга тя предложила оферта от 40 млн. лева, но така и не внесе изискуемия по закон задатък – т.е. нужния депозит, за да може да наддава. Съответно не бе допусната до участие и за купувач бе обявена „Държавната консолидационна компания“. Жалбата на „Хедж“ вече е била разгледана на две инстанции, като окончателно е отхвърлена от Апелативен съд-София. В момента на същата инстанция е и жалбата на офшорката, но решението по нея предстои. Това е поредният опит на Василев да сложи ръка върху „Авионамс“, като заводът е и един от малкото реални активи, щедро кредитирани от КТБ. Преди повече от година банкерът беглец направи опит да го отмъкне заедно с още 5 дружества през трупата за 1 евро на белгиеца с московски паспорт Пиер Луврие, но се провали.
Новината за опита на Василев да спъне финализирането на продажбата на „Авионамс“ идва в момент, в който стана ясно, че заради придобиването от страна на държавата на завода той може отново да се сдобие и с лиценз за ремонт на руските ни самолети. Преди дни премиерът Бойко Борисов обяви, че е постъпило писмо от руски държавен консорциум, в което се предлага да стартират разговори за целта.
Заводът загуби лиценза, след като бе приватизиран през 2012 г. Връщането на разрешителното пък според Борисов ще позволи ние сами да си ремонтираме МиГ-овете и СУ-тата.
Последвайте ни