Учители и родители на деца от димитровградското училище „Пенчо Славейков“ са се видели в чудо от желанието на проблемно дете да се върне в там.
9-годишният Петко бил преместен миналата учебна година заради системни нарушения на дисциплината и лошо отношение към съученици и учители. Месец по-късно обиденият второкласник подаде фалшив сигнал за бомба в бившето си училище. Децата бяха евакуирани, бомба не бе открита. Полицията лесно открила детето, понеже то звъняло от личния си телефон. Въпреки провиненията обаче, законът дава право на изключено дете да се върне на старото си място година по късно. За това настояват ултимативно родителите му.<br /> <br /> Срещу тази перспектива единодушно скочили учители и родители.<br /> Класните ръководители на третите класове са изпратили писмено мотивиран отказ да преподават на детето до директора на училището Снежана Ангелова. &bdquo;Нямат право да откажат, но разбирам притесненията им&ldquo;, коментира Ангелова. Родителите били още по-крайни - някои направо заплашили, че ще отпишат децата си, ако малкият се върне в клас.<br /> <br /> Проблемът бил, че според тях малкият Петко бил свръхагресивен. Карал се и биел съучениците си, позволявал си да отговаря и обижда учителите, както и да ги заплашва с баща си, Петко-старши. Таткото пък се държал изключително грубо при опитите на педагозите да намерят общ език с него. Заплашвал ги. Накрая си отмъстил и залял колите на двама учители с фекалии. <br /> <br /> Таткото писмено отказал със сина му да работи индивидуално педагогически съветник. Такова предписание било издадено от самата Държавна Агенция за закрила на детето. Мярката трябвало да спомогне за намаляване на агресията на ученика и за адаптирането му в клас. След като това не се случило, проблемите продължавали да се трупат до степен на нетърпимост.<br /> Най-странното е, че след преместването си в СОУ Любен Каравелов&ldquo; оплакванията от малкия Петко секнали. Детето се чувствало добре там и по всичко личало, че се е адаптирал към средата. Освен недостатъци, учителите му признават и интелигентност, хитрост, стигаща до манипулативност, адаптивност. Очевидно тези качества са били използвани за добро на новото място.<br /> <br /> Мистерия е обаче защо бащата желае на всяка цена да го върне в &bdquo;Славейков&ldquo;.<br /> <br /> Проблемите на семейството не са от вчера. На 12 юли 2009 година, същият Петко, тогава едва 5-годишен, падна от 4-ия етаж на апартамента на ул. &bdquo;Димитър Благоев&ldquo; 19.<br /> Заедно с двете си братчета, на 1 и 6 години, той бил оставен без надзор от баща си, който иначе сам се грижел за тях. Майката била напуснала семейството.<br /> <br /> Инцидентът даде повод на социалните да влязат в дома и да констатират лоши битови условия за децата. Те бяха отнети от родителя и настанени в хасковски социални домове. Бащата обаче направи пътека до служби и медии с молби да му ги върнат. Придума и жена си да се прибере вкъщи и в крайна сметка извоюва децата си. Съпругата е с него и до днес.<br /> <br /> Дали заради тези проблеми в миналото или по други причини обаче децата рязко се различавали от връстниците си. Големият син Роко също е определян като проблемно дете в същото училище &bdquo;Славейков&ldquo;. С него обаче се контактувало значително по лесно, признават учители. За разлика от Петко младши, който не се поддавал на въздействие./БЛИЦ<br />