Капитанът на българския кораб “Свети Николай” Иван Станчев е бил заснет на купон в компанията на босове на колумбийската мафия!!! Това разкриха единствено пред "ШОУ" моряци, които вече са на свобода под гаранция.
<br /> Станчев е бил засечен на 14 юни 2012 г. в Мадрид, докато разговаря &ldquo;на чашка&rdquo; с колумбийските наркотрафиканти. Компанията се срещнала в едно от луксозните кафенета, а разговорите продължили повече от час. Така всъщност започнало разплитането на целия случай около скандалния български кораб. &ldquo;Първоначалната информация, която бе разпространена, че са следили кораба със сателит, не е вярна. Испанските полицаи са следили капитана и така хващат кокаина&rdquo;, разкриха пред &ldquo;ШОУ&rdquo; роднини на един от моряците, превърнати против волята им в мулета. Те твърдят, че фотосите, на които е запечатана срещата на капитана Иван Станчев с колумбийците, са приложени в папките с разследването по делото. <br /> <br /> <strong>&ldquo;Ето какво се случва на практика:</strong><br /> <br /> Испанските власти следят босовете на колумбийската мафия. В един момент ги проследяват до кафене. Те влизат и сядат на една маса, а малко след това пристига българинът. Полицаите тогава още не го познават, не знаят кой е и откъде е. Започват да го разследват и го слагат на проследяване. Срещата между него и колумбийците е станала на 14 юни, а на 22 юни Иван Станчев се качва на борда на &ldquo;Свети Николай&rdquo;. Властите продължават да проследяват кораба и на 15 август, когато наближава испанските брегове, изпращат проверка. Тогава намират трите тона кокаин на борда&rdquo;, разказаха близките на задържаните моряци, които са запознати отчасти с доказателствата по разследването. <br /> <br /> След като засичат българина и колумбийците на обща среща, испанските власти организират светкавична акция. С помощта на българските служби те успяват да внедрят свой<br /> <br /> <strong>агент под прикритие, който се качва на &ldquo;Свети Николай&rdquo; като обикновен моряк</strong><br /> <br /> Той е човекът, който следи изкъсо наркоаферата и подава информация до брега за маршрута и за всичко, което се случва в открито море. Повечето членове на екипажа обаче изобщо не са подозирали в какво участват. Те знаели, че превозват захар. <br /> <br /> Основният въпрос, който нищят в момента испанските следователи, е има ли други моряци от екипажа, които са били посветени в заверата за наркотрафика. &ldquo;Седем моряци вече са пуснати на свобода под парична гаранция. Това прави точно 1/3 от целия екипаж и определено е добър знак за изхода от делото. Фактът, че съдът пуска толкова много хора, подсказва, че властите са наясно, че тези момчета са невинни&rdquo;, коментираха юристи, запознати със случая. <br /> <br /> Първите двама, които напуснаха килиите, платиха по 10 000 евро гаранция. След това мизата за българите падна на 5000 евро, а последните двама платиха за свободата си едва по 2500 евро - смешни суми за обвинение в наркотрафик. Не на всички обаче е уважено искането за освобождаване под гаранция. Испанските власти вече са отказали гаранция на двама от екипажа. Имената на порязаните обаче се пазят в тайна. Арестът на кораба с кокаина почерни семействата на 21 моряци. Според доказателствата от разследването, единици от тях са виновни.<br /> <br /> И така, трима моряци от Варна и четирима от Бургас вече са на свобода. Последният, който напусна затворническата килия само преди броени дни, е помощник-капитанът Румен Денев. Бивш негов колега, който живее в САЩ, е платил гаранцията му от 2500 евро. Денев е в тежко финансово състояние и не е имал необходимата сума. 84-годишната му майка, която живее в Бургас, мизерства с пенсия от 160 лв. и е почти неподвижна след прекаран инсулт. &ldquo;Много съм щастлива, че го освободиха! Но се тревожа, че нямам пари да го посрещна. <br /> <br /> <strong>Помолих съседка да купи малко кренвирши и една консерва със свинско месо, друго нямам какво да го нагостя&rdquo;, плаче старицата</strong><br /> <br /> Преди два месеца, след година в затвора, при семейството си се завърна помощник-механикът Юлиян Петров, който е бивш военен. 38-годишният бургазлия се качил в последния момент на борда на &ldquo;Свети Николай&rdquo;, подгонен от финансови проблеми. Броени дни преди да подпише злополучния си договор с &ldquo;Борд Марин&rdquo;, разбрал, че жена му е бременна. Започнал спешно да търси работа като моряк и приел първата оферта, която му изпаднала. Синът на Юлиян се роди през януари т.г., докато самият той лежеше в испански затвор. Когато механикът най-после стъпи на българска земя, бебето му навърши 7 месеца. <br /> <br /> В момента в затворнически килии продължават да лежат още 14 българи. Повечето от тях със сигурност са невинни, но семействата им нямат пари, за да платят съдебните гаранции. <br /> <br /> Докато моряците чакат началото на процеса зад решетките, босът на кокаиновия кораб &quot;Свети Николай&quot; Дойчин Дойчев е на ръба на банкрута. Той е затънал до шия в дългове и от 8 месеца е спрял да плаща вноските по банковите си кредити. Преди повече от месец съдебен изпълнител обяви на публична продан цялото имущество на фирмата му &quot;Борд Марин&quot;. Изпълнителното дело е образувано по искане на Банка ДСК за непогасени кредити на обща стойност 550 000 долара. Вноските на Дойчев към банката секнали точно три месеца след арестуването на кораба с кокаина. На публична продан бяха обявени двата му офиса на улица &quot;Хан Крум&quot; №40 и още пет апартамента. Едното жилище е на майката на Дойчев - Марина Петкова, а останалите апартаменти, продавани от съдебен изпълнител, са собственост на служители във фирмите на Дойчев, които обаче по документи се водят негови съдружници. Всички те са ипотекирали панелките си заради фирмения кредит и са се сдобили със статут на задължени лица пред закона. Женя Тодорова, Христо Христов, Николай Стоянов и Андон Костадинов са длъжниците, които могат да останат без дом, заради лошите кредити на &ldquo;Борд Марин&rdquo;.<br /> <strong><br /> Корабособственикът Дойчин Дойчев обаче е успял да отърве луксозната си къща </strong><br /> <br /> в бургаския квартал Сарафово, която също е била ипотекирана. През март тази година той е успял да заличи ипотеката и да извади имота си от списъка с обезпечения. <br /> <br /> За сметка на това пък преди дни на публична продан бе изваден вторият кораб на Дойчев - &quot;Св. Георги&quot;, който също се оказа ипотекиран пред банка. Плавателният съд бе арестуван през миналата година в Турция заради неплатени горива на снабдители. Задържането стана малко след като гръмна кокаиновата афера. В момента корабът е обявен за продан с начална цена от 920 000 лв. Търгът продължава до 4 ноември, когато изтича крайният срок за подаване на оферти от кандидат-купувачи. По документи &ldquo;Св. Георги&rdquo; се води собственост на чуждестранната компания &quot;Старуей Ейджънси&quot;, която е със седалище в Лондон. Като неин официален представител пък е вписан Николай Стоянов. Това е същият човек, който работи в бургаския офис на Дойчин Дойчев и чийто апартамент е обявен за продажба заради другия кредит на &ldquo;Борд Марин&rdquo;. Плавателният съд е бил ипотекиран в полза на Банка ДСК през май тази година по договор за кредит.<br /> <br /> <br /> <br /> <span style="color: #800000"><strong>ДОСИЕ:</strong></span><br /> <hr /> <br /> &middot; Името на Дойчин Дойчев е свързано със серия от скандали и инциденти с много смъртни случаи. На 3 януари 2008 година в Азовско море потъна един от корабите му - &quot;Ванеса&quot;. Тогава загинаха всички 11 моряци от екипажа с изключение на един, който се спаси като по чудо. Дойчин Дойчев не бе подведен под наказателна отговорност, въпреки че се оказа, че корабът е нямал ледови клас, без който няма право да плава в Азовско море. <br /> <br /> &middot; Няколко години по-рано другият кораб на &quot;Борд Марин&quot; - &quot;Елена&quot;, бе замесен в странен и съмнителен скандал, завършил с две жертви. На борда на плавателния съд в открито море избухна бунт, при който 32-годишният моряк Петър Петров уби двамата механици Пейчо Симеонов и Иван Аргиров и рани тежко капитана Стоян Нинов. Тогава се заговори, че &quot;Елена&quot; е пренасял контрабандна стока, а обявеният за полудял моряк не искал да се замесва. Затова и нападнал тримата от командния състав. Какво обаче се е случило на борда и защо, остана дълбока мистерия и до днес. <br /> <br /> <br /> <strong>Ани ИЛИЕВА<br /> </strong><br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЩЕ РАЗСЛЕДВАНИЯ ЧЕТЕТЕ В НОВИЯ БРОЙ НА &quot;ШОУ&quot;, КОЙТО ИЗЛИЗА ВЪВ ВТОРНИК, 29 ОКТОМВРИ</strong></span><br /> <br /> <br /> <br />