10 хил. евро излиза транспорта на един бежанец от турско-сирийската граница до Западна Европа. Парите се прибират от български трафиканти, които работят с техни колеги в южната ни съседка. Курсовете обикновено се извършват с автобуси, които се движат по редовни линии, а на междинни спирки трафикантите ги товарят в камиони. Обикновено един транш е от по 100 човека, което прави по един милион евро печалба за трафикантите, пише в. "Монитор".
Първата спирка е в град Хатай, където се хваща автобус, който откарва бежанците до Одрин. Там те се посрещат от българските каналджии, които ги&nbsp;товарят в камиони.Следва преминаване през някои от граничните ни пунктове, където при успех бежанците вече са у нас. След като са на българска територия, камионът се посреща от поне две коли с наша регистрация, които ги съпровождат до София.<br /> <br /> Единият автомобил кара плътно зад натоварената с чужденци машина, а другият поне няколко километра напред, като следи за евентуални полицейски патрули. Трафикантите са в постоянна връзка помежду си. Крайната спирка е столичния квартал &bdquo;Дружба&rdquo;, където бежанците се разтоварват и се качват на предварително повикани таксита. Те от своя страна ги закарват по тъмно около бул. &bdquo;Мария Луиза&rdquo;, където техни съграждани ги посрещат и настаняват в&nbsp;тайни квартири.&nbsp;В цената от 10 хил. евро е включен и престоят, докато им бъдат издадени фалшиви документи, с които да отидат в Западна Европа. Много малка част от бежанците обаче успяват да стигнат до там, тъй като са залавяни на границата с документите менте, или още докато са в квартирите. Последният такъв случай е от юли, когато в &bdquo;Дружба&rdquo; бяха спипани 120 имигранти, разтоварени от камион в квартала.<br /> <br /> Друг по-евтин вариант за влизане у нас пък е през река Марица близко до границата ни с Турция. Според Гранична полиция около 150 бежанци седмично плуват през реката. Чужденците избират този маршрут по съвет на каналджиите, които ги дерат с по 500 евро на човек. Според трафикантите трасето е слабо охраняемо и липсват термокамери, които да&nbsp;засичат нарушителите&nbsp;през нощта. Прекарването често става с плуване с празна туба или с малка надуваема лодка, в която едва се събират трима човека. Избира се места, където реката е по-тясна, а на брега има гъста растителност. <br /> <br /> След като стъпят на българска земя бежанците се поемат от втори човек, който срещу допълнително заплащане им гарантира, че ще ги изведе към Западна Европа. Цената до Германия например стига 3 хил. евро. Тя обаче зависи от възрастта и пола на бежанеца. Мъжете минават най-тънко с между 250 до 500 евро, най-скъпо се плаща за жените с малки деца. Според бежанци, заловени на южната ни граница, разплащането по тази схема става на части, с депозит в началото. По правило никога не тръгва цялото семейство. Обикновено мъжът остава в Турция като гаранция, че ще плати превоза на семейството му. Затова по лагерите има много самотни майки и деца без придружител. Понякога главата на семейството просто не може да събере парите за доплащане и чака, докато му изпратят или си ги изработи, което отнема месеци. &nbsp;<br /> <br /> Много често бежанците, които влизат у нас през някоя от границите се крият в бидони или тръби, натоварени в големи камиони. Така според каналджиите е по-малка вероятността да бъдат заловени. Маршрутите са много. Най-често обаче се използват утвърдени, за които се знае, че успехът е по-голям. <br /> <br /> Така например бежанците от Гърция се изпращат до граничните села Стражец и Ламбух, където се посрещат най-вече от български роми. Те ги настаняват в къщите си, докато дойде време чужденците да отпътуват за сборния пункт в София. Преди това обаче задължително има спирка в Дупница, където ги чакат каналджии, които да им гарантират безпроблемното стигне до столицата. Дупница е сборния пункт и на бежанците, които избират границата ни с Македония. Преди това обаче те се установяват за кратко в село Клепало, твърдят източници на &bdquo;Монитор&rdquo;. Алтернативен маршрут за бежанците от Турция е и през Силистар, и село Голям Дервент. Крайната точка отново е София. Много често обаче всички избрали това трасе се оказват в бежанските лагери в столицата, тъй като полицията ги залавя.<br /> <br /> <br />