Организирана група ентусиасти, обединени от ЕС и работещи заедно, помагат за предпазването ни от трафик на хора, кражба на данни, престъпна дейност и много други. От полицейски служители до прокурори, от спасителни екипи до координатори на приюти - за тях разказва кампанията на ЕК "ЕС: По-защитени заедно".

Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център в България, който функционира към Комисията за защита на потребителите, информира гражданите за правата им при потребление на стоки или услуги, ползвани във всяка държава-членка на ЕС. Като адвокат, специализиращ в потребителското право, той предоставя помощ при разрешаването на потребителски проблеми. Изнася презентации със съвети за потребителите в Европа и е квалифициран лектор в специализирани курсове за потребителско обучение на медиатори.

"Като Европейски потребителски център ние помагаме при трансгранични случаи - когато наши граждани имат проблеми с компании, регистрирани в други държави в ЕС, и обратно - когато техни граждани имат проблем с български компании", посочва той.

Най-големият обем сигнали в центъра, около една-трета от общия брой, са свързани с въздушния транспорт. Обикновено става въпрос за проблеми със самото пътуване като закъснения и отменени полети или проблеми с багажа. На второ място са оплакванията, свързани с багажа.

Какви са правата ни при полет в ЕС - вижте на pochivka.blitz.bg!