На международното автомобилно изложение в Детройт Volkswagen представи нов модел от ерата на електрическата мобилност, наречен I.D. BUZZ. Концептуалният микробус е мултифункционален семеен или пътнически автомобил, разработен на електрическата платформа на VW и представлява ново разбиране за мобилността на бъдещето.

Новият Volkswagen I.D. BUZZ е образец на модерен, позитивен и емоционален електрически автомобил, стъпил здраво в бъдещето. Плановете на Volkswagen са до 2025 г. да продава 1 милион електрически автомобила на година и компанията постепенно да се превърне в марка на електрическата мобилност.

Голяма емблема отпред и трите вентилационни отвора на задната стойка загатват идеята за връзка с миналото.
Голяма емблема отпред и трите вентилационни отвора на задната стойка загатват идеята за връзка с миналото.

Лансирането на моделното семейство I.D. започва през 2020 г. с ново поколение електрически и напълно дигитално свързани автомобили. Те ще бъдат достъпни за милиони хора по света, а не само за хора, които имат милиони в банковите си сметки. Новият прототип Volkswagen I.D. BUZZ демонстрира на живо в Детройт колко богати ще бъдат възможностите на електрическите автомобили в бъдещето. Той е със задвижване на четирите колела, разполага с обширно купе, електрически мотори на предна и задна ос, ново поколение индикатори за управление и напълно автоматизиран режим на движение - I.D. Pilot.

 

I.D. BUZZ зарадва публиката със стилистичната прилика с легендарния исторически микробус Volkswagen T1.
I.D. BUZZ зарадва публиката със стилистичната прилика с легендарния исторически микробус Volkswagen T1.

Автомобилът е базиран на новата платформа Modular Electric Drive Kit и осигурява комфорт и голямо пространство за 8 пътници и техния багаж. Електрическият автономен пробег с едно зареждане е до 600 км. Новият модел може да се зарежда и индуктивно, като 80% от батерията ще бъде заредена за 30 минути при зарядна мощност от 150 кВт.

 

Батерията може да се зарежда индуктивно като 80% от нея се пълни за 30 минути при мощност от 150 кВт.
Батерията може да се зарежда индуктивно като 80% от нея се пълни за 30 минути при мощност от 150 кВт.

Пространството в салона е оптимизирано по уникален начин благодарение на увеличената платформа. Прототипът Volkswagen I.D. BUZZ се превръща в най-комфортния и обширен в класа си модел, с дължина от 4942 мм, широчина 1976 мм, височина 1963 мм и изумително междуосие от 3299 мм. Батерията е разположена в пода и по този начин понижава центъра на тежестта така, че теглото е разпределено възможно най-балансирано.

 

Вратите са оборудвани с електрическо задвижване и се отварят чрез докосване в определени зони.
Вратите са оборудвани с електрическо задвижване и се отварят чрез докосване в определени зони.

Очакването на I.D. BUZZ разполага с електронно регулируеми амортисьори, което осигурява отличен комфорт. Задвижващата система има мощност 374 конски сили, които се дължат на двата електрически мотора отпред и отзад, всеки осигуряващ по 204 к.с. Динамиката е завидна за такъв тип автомобил, като версията, представена на изложението в Детройт достига 100 км/ч от място за 5 секунди, а максималната скорост е ограничена на 160 км/ч.

 

Системата за управление дава представа за света на огромен дисплей, а сензорният волан също е екран.
Системата за управление дава представа за света на огромен дисплей, а сензорният волан също е екран.

В новия Volkswagen I.D. BUZZ дори шофьорската седалка може да се обръща назад към пасажерите при автономен режим. Лазерни скенери, ултразвукови сензори, радари и камери сканират пространството, а информацията от заобикалящия трафик пристига по Интернет в реално време.

 

Новият микробус ще се хареса и на голямо семейство, пътуващо за пикник, и на рок група, отиваща на турне.
Новият микробус ще се хареса и на голямо семейство, пътуващо за пикник, и на рок група, отиваща на турне.

Конвенционалният кокпит вече не съществува в мултифункционалния модел на бъдещето. Шофьорът получава цялата информация на реалистичен дисплей в триизмерен и виртуален формат. Функциите се управляват с таблет или през сензорен панел от волана, което го превръща в мултифункционално устройство за управление.

 

Обемът на багажника в зависимост от дизайна на седалките варира от 660 до 4601 л, а отпред има още 173 л.
Обемът на багажника в зависимост от дизайна на седалките варира от 660 до 4601 л, а отпред има още 173 л.
Благодарение на релсите в пода вътрешното пространство може да се преустрои от пътнически салон в хол и дори в спалня.
Благодарение на релсите в пода вътрешното пространство може да се преустрои от пътнически салон в хол и дори в спалня.

Източник: Монитор бг