Италианското дизайнерско студио Pininfarina бе подготвило грандиозната концепция Enigma GT за автомобилното изложение в Женева, но колата така и не пристигна на самото изложение и засега съществува само под формата на рендери.

От 2015 г. ателието Pininfarina е собственост на индийската компания Mahindra & Mahindra. По предложение на индийския собственик през 2018 г. на базата на ателието е създадена автомобилната компания Automobili Pininfarina, тя се занимава с разработването и производството на елитни електрически превозни средства.

Дебютният модел на Pininfarina като автомобилен производител е електрическият суперавтомобил Battista, създаден е на платформата на хърватската компания Rimac и всъщност е производен на суперавтомобила Rimac Nevera.

Представен миналата година, роудстърът Pininfarina B95 от своя страна е производна на Battista. Все още няма други нови серийни коли, въпреки че плановете в началото бяха големи:

Pininfarina трябваше да се превърне в нещо като модерна компания от типа на Lotus Cars с доста широка гама от електрически автомобили, включително седан и кросоувър.

Уви, досега опитът за диверсификация на бизнеса не е много успешен: обещаните по-рано проекти не са видели бял свят, Automobili Pininfarina няма ясен план за развитие, а едноименното ателие продължава да изпълнява поръчки на трети страни и да прави еднократни концепции и прототипи.

Миналата година италианците направиха доста зрелищен концептуален електрически кросоувър Pura Vision, но не очертаха търговските му перспективи. Такива липсват и при представеното хибридно купе Enigma GT, което просто ще си остане още един опит да се погледне в бъдещето и компанията да намери своето място в него.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.