Българският изпълнител Азис бе представен в престижното списание The Ecomomist’s 1843 magazine. Това ще стане в октомврийския и ноемврийския брой на изданието за култура, което излиза всеки два месеца.

Статията твърди, че общността на лесбийките и гейвоте у нас се сблъсква с обществена стигма. Азис е представен като някакъв смайващ културен феномен, който постоянно предизвиква българските табута. А според написалите статията, българите и техните табута са лошите.

Ето част от статията:

Българската интелигенция има склонност да гледа на чалгата като на музика за забава, която вплита в едно турски ритми, балкански мелодии и западен поп. Азис, плакатното момче на жарна, кара някои да преосмислят това. Той е ром и гей, в страна, където ромските и хомосексуалните общности все още се сблъскват със стигма. Азис прекарва кариерата си предизвиквайки табутата на България, като показва това на концертите си. В излезлия наскоро видеоклип "Мотел" той заменя хубавите жени и скъпите коли, толкова експлоатирани като образи в чалгата, за група хора, които пътуват в претъпкан автобус. Там възрастна двойка говори мило с лесбийка, млада ромка поделя шишето си с вода с шокиращ скинхед. Те си стискат ръцете. Заради този призив за толерантност, видеото е гледано от 18,8 милиона души. Азис показва за пореден път, че повече не му е небоходимо да се качва на високи токчета, за да се изкачи в класациите".


Кое е това издание

The Ecomomist’s 1843 е издание за култура, стил и нови тенданции, което излиза всеки две месеца. Стартира през септември 2007 година под името "Intelligent Life" като част от издателската група The Ecomomist. През 2016 година името е променено на "The Ecomomist’s 1843" в чест на годината на основаване на пресгрупата.

Източник: "Марица"