Защо правят леките коли по-ниски е пределно ясно за всички. От една страна, те изглеждат по-спортно и стилно, а от друга, това помага за снижаване на общия център на тежестта и оттам - подобряване на колата в завои. Защо обаче се правят и т.нар. нископрофилни самосвали?

Терминът "нископрофилен самосвал" е официален, но снижаването му не е заради по-стилна външност или пък за стабилност, пише Факти бг. Такива камиони са предназначени за работа под земята, където колкото е по-ниска височината на превозното средство, толкова е по-добре.

Сега, руската компания НЕФАЗ в сътрудничество с южноафриканската BELL направиха първия подземен шарнирно свързан самосвал BELL B33L, товароносимостта на който е 33 тона. Предстои преминаването на готовия самосвал през редица тестове.

Към момента няма повече информация за ТТ-данните на модела, но се знае, че конструкцията му е от високоякостна стомана, а двигателят, по думите на хора от компанията, е високотехнологичен и много икономичен.