Преди четвърт век инженерите на Honda се опълчиха на вездесъщите Porsche и Ferrari. Спортното им купе със средноразположен двигател NSX порази всички с отлично настроеното си шаси и с пригодността си да се кара ежедневно. След дълги размишления по темата самураите най-сетне изкараха новата Honda NSX, която е свръхвисокотехнологична и на практика показва какви ще са суперкарите на бъдещето. Британското издание AutoExpress, прави една интересна съпоставка между тази технологична кола, като я противопоставя на класическото и утвърдено Porsche 911 Turbo, пише fakti.bg.

Конкурентите
Honda NSX 2016 е значително по-сложна от предшественика си. Тази супер кола разполага с хибриден силов тракт, със система за предаване на момента и към четирите колела, както и с изобилие от карбон в конструкцията си.
Въпреки, че е от "старата школа", Porsche-то определено има с какво да се противопостави на Honda-та. То също е с 4х4 предаване, а има и пълноуправляемо шаси - задните колела също завиват минимално. Иначе и двете купета са снабдени с адаптивни амортисьори и с трансмисии с по два съединителя.

Двигатели и ТТ данни
И двата автомобила са оборудвани с шестцилиндрови двигатели с битурбо. Само купето на Honda обаче разполага и с още три електромотора - два на предната ос и един отзад. "Японката" е и по-мощна - 550 коня срещу 540 на Porsche-то.За сметка на това пък 911-ката разполага с по-висока въртящ момент - 710 против 645 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч. също е в полза на NSX. Honda-та превъзхожда 911 с 0.1 секунда в упражнението до 100. Тя извършва ускорението от място до 100 км/ч за 2.9 секунди, а Porsche-то за 3.0. Що се отнася до максимална скорост обаче "германецът" е по-бърз - 318 км/ч. срещу 307 км/ч за Honda-та.

Аеродинамика и управление
Porsche 911 Turbo разполага с подвижно задно крило и с активен преден спойлер. В Honda залагат на пасивната аеродинамика и на обтекаемата форма на купето. Германската кола е по-лека с цели 200 килограма и е абсолютно предсказуема в завои.Новият NSX също се управлява много леко, но определено отстъпва по този показател на Porsche-то. NSX не може да се сравнява с 911 Turbo и по информативност на волана.

Практичност и разход на гориво
Porsche 911 по право се смята за един от най-практичните спорткари. Задните му седалки не са достатъчно комфортни за ръстови пасажери, но пък могат да се използват като допълнително багажно пространство.
И още нещо в полза на Porsche. Моделът 911 Turbo е по-икономичен от хибридната Honda - 9.1 л/100 км в смесен цикъл против 10.0 л/100 км при Honda-та.

 

Присъда
Старата школа побеждава. Porsche 911 Turbo не е толкова екстравагантно на вид, но управляемостта му е доста по-добра. Освен това везните в полза на немската класика накланя и крайната цена. Парите, необходими за ново 911 Turbo са малко над 170 000 евро.За да си купите новата Honda NSX са ви необходими минимум 180 000 евро. NSX обаче е със силовия тракт на бъдещето, а от Porsche също се замислят новата генерация на 911 да разполага с хибриден тракт.