Заплащането, работните условия, колегите - в повечето случаи това са все обстоятелства на работното място извън нашия контрол. Понякога заради тях се чувстваме потиснати. Има и периоди на неудовлетвореност, които могат да продължат по-дълго, пише "Мениджър Нюз", позовавайки се на сп. Entrepreneur.

Раздразнението и самосъжалението не са от полза за никого – както за фирмата, така и за самите вас. Дори най-вече за вас самите. Това смятат американски психолози. HR експертите единодушно се съгласяват, че най-доброто, което човек може да строи, когато трайно не се чувства добре на работното място, е, естествено, да направи усилия да го смени. А дотогава може да спре с негативните мисли и да предприеме няколко простички, но много ефективни стъпки, с които ще се почувства по-добре. И ще предизвика позитивно отношение и усмивка сред околните. Неща, с които всички искаме да ни помнят. Светлина, в която желаем да се виждаме по-често. Затова, правилната стратегия е следната:

1. Останете здраво стъпили в настоящето. Много от негативните ни мисли идват от тревогата за ситуации, които може никога да не се случат. Когато продължително си представяме най-лошия сценарий, поставяме тялото и ума си под стрес. Така разходваме енергията им и ресурсите им, които могат да бъдат използвани по много по-продуктивни начини. Най-добрият начин да се справим с негативните мисли е като разделим фантазията от фактите.

2. Променете перспективата към позитивна. Така ще подобрите състоянието на съзнанието си и настроението. Всеки път, когато негативна мисъл ви дойде в главата я спрете и я заместете с положителна. Правете го няколко седмици и бързо ще забележите, че си създавате нов, много хубав навик, който ви прави по-щастливи.

3. Помогнете на някой друг. Изследователите твърдят, че това е една от големите тайни на личното щастие. Направете го, независимо дали се ориентирате към усилия да обучавате колеги, или към участие в делата на благотворителна организация. „Щастието на работното място не е това, което ти сам постигаш. Не е свързано с това да си помагаш да изглеждаш по-добре, а с това да караш всички в екипа ти да се представят по-добре“, подчертава американката Бет Томас, автор на книга по темата.

4. Вземете си почивка. Често сме задвижвани от т.нар. позитивен стрес – чувството за неотложност, което ни кара да вършим повече и повече. Но границата между този стимул и негативния стрес е много тънка. Изключително важно за здравето ви, което е над всичко, е да усещате кога умът и тялото ви имат нужда от почивка. И когато го осъзнаете, да предприемете мерки. „Дори да обичате работата си, стресът може да ви сломи и да ви накара да се почувствате потиснати“, коментира още Бет Томас.

5. Нaправете си дневник на благодарността. Щастието не идва като получаваме нещо, което нямаме, а като признаваме и оценяваме това, което имаме. Запишете си в бележник 5 неща, за които сте благодарни във всеки ден, преди да започнете работа. Или преди да напуснете офиса. Направете го, за да тренирате ума си да се фокусира върху позитивното.