Новооткрит астероид изненада астрономите, като рано сутринта в неделя прелетя на около 65 000 км от Земята, което в космическите мащаби е на косъм разстояние. Астероидът 2017 BH30 е бил открит в неделя, само часове преди най-близкото си преминаване покрай Земята, съобщава онлайн изданието CNET.
2017 BH30 е с размери между 4.6 м и 10 м. Всъщност, той е третият близко преминаващ астероид от началото на януари досега. Той е и най-близо преминалият от септември 2016 г. насам. Учените подчертават, че в нито един момент не е имало вероятност от сблъсък със Земята или някакъв друг проблем, породен от близкото преминаване на астероида.

За сега учените очакват, че следващият астероид, който ще премине покрай Земята на разстояние, по-малко от това до Луната, ще наближи през октомври т.г. Всъщност, гаранция за това няма.

Близко преминаващите астероиди обикновено най-трудно биват откривани, защото повечето уреди на астрономите са насочени към по-дълбокия Космос. Това означава, че единствено по-малки космически тела може да се "промъкнат" незабелязано. Те не създават опасност за Земята и най-много могат да осветят небосклона подобно на метеорите над Сибир докато изгарят в атмосферата.

Източник: Дарик