Чудовищна черна дупка, която е най-бързо разширяващият се обект във Вселената и на всеки два дни поглъща материя с маса, равна на тази на Слънцето, бе открита в далечния космос, съобщава space.com.

Свръхмасивната черна дупка е на 12 милиарда светлинни години от Земята. Размерът й е колкото на 20 милиарда слънца и се разширява с 1% на всеки един милион години, твърди д-р Кристиян Улф от изследователския институт по астрономия и астрофизика към Австралийския национален университет.

Такива големи и бързорастящи звезди са изключително редки. Тази е открита с телескопа "Гая" на Европейската космическа агенция. Откритието е потвърдено със спектрограф на 2,3 - метровия телескоп в обсерваторията Сайдинг спринг.

„Тази дупка се разраства толкова бързо, че грее хиляди пъти по-ярко от цяла галактика заради газовете, които засмуква всеки ден и които причиняват триене и топлина“, обяснява Улф.

„Ако имахме такова чудовище в центъра нас Млечния път, то щеше да изглежда 10 пъти по-ярко от пълна луна“, добавя той. Заради огромното количество радиация, която излъчва, животът на Земята би бил невъзможен.

„Не знаем как тази черна дупка е станала толкова голяма толкова бързо в първите дни на вселената. В ход е търсене на дори по-бързоразрастващи се черни дупки“, посочва Улф.