Традиция е по Коледа служителите на фирмата да си разменят подаръци. Важно е обаче какво ще се подари, защото ако е нещо, което е само за „отбиване на номера“, едва ли ще остави добър спомен, предава "Дарик". 

Ето кои са най-лошите коледни подаръци:

Бутилка вино с логото на фирмата

Всички сме получавали такива бутилки през годините. Но оригиналността на тази идея се изчерпа преди 20 години. Сега бутилката вино с рекламна цел по Коледа е нещо клиширано и малко тъжно. И идеята не е особено креативна.

Билет за лотарията

Практиката фирмата да подарява на служителите си билети в плик с картичка се ползваше с известна популярност в САЩ, но вече не е така. Мнозина смятат, че така работодателят на практика им казва: „Не можеш да ми се сърдиш, че нищо не съм ти дал. Това, че нямаш късмет, си е твой проблем. При все това, честита Коледа!”.

Кошница с лакомства

Кошница с лакомства също е клише. Щом съдържанието изчезне, често се чудим какво да сторим с нея. И все пак, ако държите на нея, не слагайте бутилки с ликьори със странни цветове. Не се харесват от повечето хора. 

Облекло

Дрехи с големи фирмени лога върху тях, шапки и фланелки също попадат в категорията „антиподаръци” за Коледа, защото рядко размерът им е подходящ за конкретния човек. Хората не са билборд на бранда ви. Или поне не по Коледа.

Брандирани химикалки, бележници, предмети за бюрото

Това не са подаръци, а промоционални инструменти за бизнеса. Само защото давате на някого нещо безплатно, не означава, че то е подарък.