Уникално за страната ни предложение за работа се появи тези дни. Българска компания наема човек за една от най-желаните професии в цял свят – „експерт по съня“. Той ще има задачата да изпробва и оценява различните матраци, предлагани от фирмата, срещу брутна месечна заплата от 2000 лева. Служителят ще оценява матраците във видеа, в които описва всеки модел.

„Труд“ се свърза с работодателя, откъдето увериха, че предложението е напълно сериозно. Компанията е на пазара едва от няколко години, но е успяла да се наложи с иновативен и нестандартен маркетинг, обясни управителят Теодор Боев.

Всяка вечер експерт-оценителят ще спи на различен матрак, който ще бъде доставен в дома му през деня. Неговата задача е да даде изчерпателна информация за характеристиките на продукта и за качеството на съня, което той осигурява.

Видеопрезентацията може да бъде заснета с обикновен смартфон. Клипчетата ще станат част от електронния паспорт на всеки матрак в сайта на търговеца.

Избраният за позицията ще премине едноседмично обучение, по време на което ще получи подробна информация за матраците, за да се превърне в професионален оценител.

„Идеята е този човек да даде обективно, но и професионално мнение кой модел е добър и кой не чак толкова“, обясни Теодор Боев.

Единственият недостатък на това предложение е, че работата не е постоянна, а само за два месеца. В компанията са изчислили, че толкова време ще бъде необходимо за оценка на всичките им продукти.

„Работата наистина не е тежка – иска се да спиш, но все пак е необходимо творческо мислене и умение за свободно боравене с речта“, обясни Боев и призна, че идеята е взаимствана от популярен сайт за резервации, които преди време предложил щедро възнаграждение за сходна позиция – експерт, оценящ качеството на услугите, като прекарва по една нощ в хотели по целия свят.

„Направихме проверка и се уверихме, че никоя компания у нас няма подобна позиция. Като специалисти в бранша смятаме, че това, което хората търсят, е независимо мнение, а не просто реклама“, коментира управителят.

Разбираемо интересът към позицията е висок, само за първите 24 часа от обявяването й са се записали близо 30 кандидати, но от фирмата очакват броят им да нарасне, тъй като едно от изискванията за кандидатстване е подготовка на промоционално видео, което все пак отнема време.