Разказите за животни, напомнящи по описание праисторически динозаври, най-често се свързват с африканския континент. Съвременните учени нямат доказателства, че криптидите, считани за изчезнали, може да са оцелели и до наши дни.

Единственото нещо, което сега „напряга“ археолозите, са африканските поверия, които косвено указват, че тези същества все още могат да съществуват, съобщават световните издания

Така например, някои африкански племена вярват, че едно от оцелелите древни животни живее в дълбоководната река Конго.

Африканците наричат ​​това мистериозно същество Мокеле-Мбембе и съдейки по описанието, то много напомня на динозавър, съществувал още през юрския период.

Освен това то подозрително прилича на съществото, което все още не е открито от учените и вероятно криещо се в известното езеро Лох Нес. Също така то е сравнявано с кадборозавъра от Британска Колумбия.

Досега никой не е успял да намери Мокеле-Мбембе, тъй като този криптид е способен да стига до самото дъно на река Конго, което е дълбоко почти 200 метра. Както твърдят африканците, животното периодично излиза на брега, за да ловува хипопотами, които, усещайки приближаването на големия хищник, започват да се паникьосват.

Разбира се, това поведение на хипопотамите не може да не бъде забелязано, тъй като никак не е толкова лесно те да бъдат изплашени.

Учените са решили да разберат с какво са свързани историите на африканците и са организирали експедиции. Изследователите били привлечени и от дълбочината на Конго, в която, според тях, ако се потърси внимателно, наистина може да се открие някакво същество, непознато на науката.

Въпреки това, колкото и да се опитвали, те не успяли да намерят нито едно доказателство, което да показва наличието на праисторическо същество. В крайна сметка изследователите решиха, че Мокеле-Мбембе е просто същество от народния фолклор, и са спрели по-нататъшните търсения.