"Настоявам Народното събрание да приеме внесения законопроект, който позволява изградените от общините камери за управление на трафика, да се използват и за контрол на скоростта...

Инвестициите в пътната безопасност са инвестиции в живота и затова залагам създаването на специален отдел в Общината, който да въвежда и контролира изпълнението на мерките. Отделът ще има за задача да събира данни за всички критични места, тези с най-голяма концентрация на пътнотранспортни произшествия, както и сигнали от граждани. И ще координира действията по обезопасяването им", заявява Антон Хекимян по време на предизборен дебат, организиран от Института за пътна безопасност.

Категоричността на кандидата за кмет от ГЕРБ-СДС по темата "Транспорт" се базира на факта, че случаите на голям брой катастрофи, пострадали и жертви на пътя се дължат преди всичко на превишаване на скоростта. Затова и сред най-важните приоритети в управленската му стратегия за София е разработването на цялостна програма за подобряване на пътната безопасност. А амбициозната цел е нула жертви на пътя.

Това означава включване на всички общински камери за управление на трафика към системата на Пътна полиция за контрол на скоростта и преминаването на червено. Столична община разполага със 700 трафик-камери, които технически могат да бъдат надградени с минимални инвестиции, съобщават експертите на ГЕРБ. И още: 70% от събраните глоби за пътни нарушения, регистрирани от Общината, да остават в бюджета на София и с тях да бъдат изпълнявани единствено мерки за пътна безопасност.

Сред важните акценти в сектор „Транспорт“ през новия мандат са автоматизацията и дигитализацията на процеса по заснемане на пътни нарушения, както и връчването и събирането на глобите.

За безопасност и спокойствие на жителите в кварталите ще бъде заложена мярката „Зона 30“. Това всъщност е ограничение на скоростта от 30 км/ч, защото е доказано, че намалената скорост спасява живот.

ГЕРБ ще продължи с монтирането на защитни пешеходни острови на улици и булеварди с интензивен трафик, без да намалява броя на лентите за движение. Също така ще продължи с изграждането на повдигнати пешеходни пътеки и изкуствени неравности, чиято цел отново е намаляване на скоростта.

В тази връзка Хекимян съобщава, че в плановете му за управление е заложено пред пешеходните пътеки при училищата и детските градини да има специална червена намаляваща скоростта пътна настилка. Тя притежава висок коефициент на сцепление, за да може при натискане на спирачка колата по-бързо да спира.

Помислено е и за ранното обучение на децата от общинските детски и образователни заведения – чрез изграждането на площадки по пътна безопасност в дворовете на посещаваните от малките софиянци институции, те ще имат възможност да се запознават с основните правила на пътя, съобразно спецификите на тяхната възраст.

По отношение на осветяването на пешеходните пътеки, от ГЕРБ съобщават, че до момента това е осъществено на 70%.

„Връщаме мигащата зелена светлина на светофарите и настояваме за промяна в наредбата на Министерството на регионалното развитие, която я ограничава. Тестовото прилагане на „мигащо зелено“ в София доказва, че с тази функция се постига намаляване между 2 и 5 пъти на минаването на червен светофар и на пътнотранспортните произшествия“, заявяват експертите по пътна безопасност от екипа на Антон Хекимян.

Предвид това, че живеем в дигитални времена, високите технологии намират съществено място при транспортната инфраструктура на модерния град. Идеята да се въведе мониторинг в реално време за състоянието на пътната настилка, пътните знаци и маркировката чрез специален софтуер и камери на превозните средства на градския транспорт, носи висока обществена полезност.

Също така ще бъде изградена и система от метеостанции и специален софтуер на мостовете на големите булеварди, която автоматично да подава информация за състоянието на пътната настилка и нуждата от обработка срещу заледяване при ниски температури.

                За да усетят ползата, удобството и успокояването на трафика хората в софийските квартали, от екипа на Антон Хекимян поемат също ангажимент, че:

  • Ще бъде изнасена дейността на КАТ „Пътна полиция“ от район „Изток“, в който ежедневно се генерира трафик от стотици автомобили, на достъпен терен при Околовръстния път на столицата. Освободеният терен ще даде възможност за изграждане на обекти от образователната и социалната инфраструктура, от каквито се нуждаят и четирите квартала в близост: „Изток“, „Дианабад“, „Дървеница“ и „Мусагеница“.
  • Ще бъде изнасена дейността на агенция „Митници“ от бул. „Рожен“ на терен до Околовръстния път. Защото дейността на митниците генерира всекидневен тежък трафик, който затруднява придвижването в северните територии.
  • Ще бъде изнесена и дейността на автогарите „Изток“ и „Овча купел“ от жилищните райони. Автогара „Изток“ ще бъде обособена на входа на София при Южната дъга заедно с разширението на метрото, а автогара „Овча купел“ ще бъде преместена до новата интермодална станция на метрото в „Обеля“.

 

„Голямата ни цел е нула жертви на пътя“, обобщава мерките в частта „Пътна безопасност“ на сектор „Транспорт“ от управленската си стратегия кандидатът за столичен кмет Антон Хекимян. За да бъде София „уреден и сигурен град“.

Купуването и продаването на гласове е престъпление

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук