В Шри Ланка екип от астробиолози и екзогеолози начело с доктор Аравинда Равибхану Суманаратна по време на изследвания на знаменитата "планина на пришълците" е открила забравени и досега неизвестни древни йероглифи, които, според изследователя, са тясно свързани с астрономията.

Учените също са публикували в специализирано списание своите изводи в материал с името "Кодовете на планината Данигала в Шри Ланка", а накратко за откритието разказва Ancient Origins.

В писмо до това издание доктор Суманаратна от Южноазиатския изследователски отдел за астробиология и науки за Земята пише, че екипът му е успял за първи път в Шри Ланка да открие петроглифи, свързани с хора от епохата на неолита.

Откритието е било направено в пещерите на планината Данигала, която се свята за свещено място. Из света тя е по-известна с името "гората на пришълците", защото над нея са били наблюдавани голям брой НЛО. За учените тази планина представлява огромен интерес, защото в недрата ѝ и по-рано са били намирани петроглифи.

В ново изследване екипът описва както по-рано неизвестни петроглифи, така и гравюри, намерени през 19-и век от британския офицер Фосет.

Впрочем, учените били забравили за тях повече от сто години. Петроглифите са разположени в пещерата Едакал на западния склон на планината. Като цяло, те са съпоставими с другите подобни археологични обекти в Шри Ланка.

Древните автори са гравирали както геометрични фигури, така и примитивни изображения на хора с оръжия в ръка, животни и растения.

Рисунките са приблизително датирани от 5500-4500-те години преди нашата ера.

Учените обръщат внимание на това, че това е първият случай, когато "особени типове символи" са се оказали свързани едни с други.

Учените пишат, че в пещерата с петроглифи е било покрито почти цялото достъпно пространство. Най-големите от тях достигат дължина от 7.5 метра, в на височина - пет метра..

Изследователите смятат, че някои набори от геометрични символи са издълбани на случаен принцип, но всъщност те представляват "древен свързващ код", който е част от "изгубена астрономическа система за смятане".

Впрочем, това е само хипотеза, при което не е изключено, че тя е била повдигната само, за да привлече туристи в дадения регион.

Въпреки това, работата заслужава внимание поне заради това, че петроглифите в планината Данигала засега са все още зле изучени.

Отчитайки практиката на другите древни народи по целия свят, някаква част от тези изображения наистина може да има астрономически подтекст.