Имунологът Едуард Стийл от Австралия и астробиологът Чандра Викрамасинг стигнаха до заключението, че еволюцията на живите същества на Земята е била повлияна от извънземни организми.

Учените смятат, че вирусите, пристигнали на Земята заедно с множество комети, са могли да проникнат в съществуващите организми и по този начин да провокират еволюционно развитие в различни посоки, пише ScienceAlert.

Експертите публикуваха научна статия, в която говориха за факта, че извънземните ретровируси играят основна роля в развитието на множество видове в океаните. Те са дошли на Земята преди почти 500 милиона години. Те биха могли да добавят напълно нови ДНК последователности към онези геноми, които са характерни за земните организми.

Експертите добавят, че преди 500 милиона години главоногите за първи път са започнали да избутват пипала изпод черупките си. Скоро започнал доста бърз процес на еволюция и на планетата се появили огромен брой нови видове живи същества.

Главоногите, които включват сепия, октопод и калмари, имат странна генетика. И самите тези същества са доста странни, което може да е потвърждение за влиянието на извънземни организми върху еволюционния процес.

В тази ситуация можем да говорим не само за вируси, а за цели геноми, които заедно с комети са дошли на нашата планета. Те присъствали в замръзнали отломки и след това започнали да се топят след падане в топлите океани.

Кийт Бавърсток от Университета на Източна Финландия казва, че теорията може да съществува, но все още има много изследвания, които трябва да се направят и доказателства, които трябва да бъдат намерени.