Германия прави първата крачка в следващия етап на революцията в автомобилната индустрия, ще удари жестоко по Tesla
Следващият месец холдингът трябва да избере един измежду пет немски града (в краен случай съседна държава), където да бъде построен завод за производството литиево-йонни батерии с капацитет 34 гигават часа.
Начело на Terra E стои Холгер Гритзка, който преди ръководи ThyssenKrupp AG. Том мениджърът е обединил консорциум от 17 германски компании, които ще започнат строителството през четвъртото тримесечие на 2019 г. Пълният си капацитет гигазаводът трябва да достигне през 2028 г.
Тази новина е последното потвърждение, че германската индустрия, четвъртата най-голяма икономика в света, се подготвя за новия етап в революцията в автомобилната индустрия, но не само).
До 2021 г. световният капацитет за производство на литиево-йонни батерии ще се удвои около от два и половина пъти, достигайки 278 гигаватчаса спрямо 103 гигавата през второто тримесечие на тази година, твърди Bloomberg New Energy Finance. В момента пазарът се контролира от южнокорейските LG Ltd. и Samsung SDI Co.. Tesla ще се превърне в световен №2 производител на батерии, след като нейната Gigafactory (инвестиция на стойност $5 млрд.) заработи на пълна мощност и започне да произвежда батерии с капацитет 35 гигаватчаса.
През май канцлерът Ангела Меркел положи първата копка в новия завод на Daimler AG за производство на литиево-йонни батерии. Този проект на е на стойност 500 млн. евро.
Последвайте ни
0 Коментара: