И таз добра: Фейсбук създаде нова единица за време
Ако ви хрумне да попитате защо на социалната мрежа й трябва друга единица за време отговорът се крие в Окулус Рифт и плановете й за развиване на виртуалната реалност. В киното, видеоигрите и всички други видове визуални и екранно базирани среди създателите на съдържание трябва да мислят в части от секундата. В киното всяка секунда се прожектират 24 образа или кадри в бърза последователност, която ни дава илюзията за движение.
Проблемът, обяснява Хорват, е в това, че математиката става сложна, когато се опитате да работите с един кадър. При 24 кадъра в секунда всеки кадър е приблизително 0.04166666667 секунди дълъг, или 41666666.669 наносекунди.
Тук идва на помощ фликът. Той може да представи всеки кадър в едно красиво и цяло число за много различни скорости на кадъра. Така например, при 24-те кадъра в секунда от киното един кадър е точно 29,400,000 флика, доста по удобно, нали? При 60 кадъра в секунда, който е припознат като много желан ритъм на кадри в наситените с действие видео игри, всеки кадър е 11 760 000 флика дълъг. Това е “чисто” число, което лесно може да бъде разделено или събрано, без да се притеснявате за десетичната запетая.
Фейсбук са разпространили документацията за създаването на новата единица за време, като тя е с отворен код, което означава, че всеки може да я свали и да я интегрира в софтуера, който разработва, без да плаща такси или лицензи. Това навежда на мисълта, че фликът може да стане стандартна единица за врем – ако не за часовника на ръката ви то поне във визуалните изкуства.
Последвайте ни
0 Коментара: