Тази година цената на акциите на Tesla нарасна с 66%, но купуването на акции от компанията на Илон Мъск далеч не е единственият начин за печелене на пари от бъдещето на електрическите коли.

Инвеститорите тласкат бързо нагоре цените на суровините, използвани за производството на литиево-йонни батерии с надеждата, че търсенето на електрически коли ще се увеличи. Повишаването идва на фона на опасенията, че доставките на метали, необходими за батериите, може да не отговарят на новото търсене.

Volkswagen - най-големият автомобилен производител в света, съобщи тази година, че ще трябва да осигури клетъчни батерии, произвеждащи 200 гигавата електричество до 2025 г., и планира да инвестира 20 милиарда евро (23.4 млрд. долара) в коли, които произвеждат нулеви въглеродни емисии.

Това ще изисква огромно увеличаване на производството, защото капацитетът на новите батерии в света до 2020 г. е едва 266 гигавата, сочат данни на Benchmark Mineral Intelligence.

Екологичните инициативи на правителствата вероятно ще повишат търсенето. Великобритания и Франция забраняват продажбата на нови коли, които се движат на бензин или дизел, от 2040 г., а Китай съобщи, че 10% от произведените коли до 2019 г. трябва да са с нулеви въглеродни емисии.

Има огромно пространство за растеж. Електрическите автомобили са шест от десетте най-бързо продавани модели коли в САЩ, където съставляват само 1% от общия брой нови продажби.

Сайтът Quartz съобщава как се търгуват компонентите, които участват в производството на различните видове литиево-йонни батерии: