Руските авиокомпании, включително и "Аерофрот", са започнали да разглобяват отделни самолети за резервни части заради липса на необходими детайли за ремонт на машините, съобщава агенция Reuters като се позовава на 4 източника.

По думите на единия от източниците, е започнало разглобяването на два самолета, експлоатирани от "Аерофлот", един руски Sukhoi Superjet 100, и един "практически нов" Airbus A350.

Освен това, "Аерофлот" е свалил оборудване от Boeing 737 и Airbus A320 за други самолети от същите модели, твърди още един от източниците на агенцията.

Според Reuters това съвпада с препоръката на руското правителство от юни, че самолетите чуждестранно производство могат да летят поне до 2025 година.

По изчисления на агенцията направени с помощта на данни от Flightradar24, от края на юли са спрели да летят около 50 самолета на "Аерофлот", което е около 15% от авиопарка на компанията.

Новите поколения самолети - A320neo, A350, Boeing 737 MAX и 787 - са оборудвани с технологии, които изискват постоянно обновяване.