Индийският космически модул "Викрам" изчезна. Това съобщи на сайта си американската космическа агенция НАСА.

Агенцията разпространи снимки от повърхността на Луната в района на предполагаемото твърдо кацане на космическия апарат. На тях следи от апарата няма.

Изображенията са направени от автоматичната станция Lunar Reconnaissance Orbiter, докато тя е прелитала над участъка от Луната между кратерите Манцини С и Симпелий N.

Те са разположени близо до южния полюс на спътника на Земята. Именно там, както се смята, неудачно се прилуни "Викрам". Камерата е заснела близо 150 метра от територията.

Фото  NASA

От НАСА са на мнение, че апаратът не е бил открит, защото снимките са били правени по време на здрач и той се крие в някоя сянка.

Отбелязва се, че орбиталната станция отново ще посети същото място през октомври и ще направи втори опит да открие апарата.

Според специалистите, тогава шансовете ще са по-големи, защото тази част на Луната ще бъде по-осветена.

Индийският модул изчезна на 7 септември 2019 година. Малко след това стана ясно, че той е извършил твърдо кацане.

Индийската космическа агенция заяви, че е намерила мястото на аварията и то е близо до точката, където апаратът трябваше благополучно да се приземи. По думите на индийските власти, апаратът не се е разпаднал на части, вместо това, той лежи на Луната в наклонено положение.

"Викрам" бе изпратен на Луната, за да търси следи от вода.