Facebook по никакъв начин не е повлияла на президентските избори в САЩ. Това обяви основателят на компанията Марк Зукърбърг по време на конференцията Technonomy, цитиран от онлайн изданието The Verge.
Социалната мрежа е обвинена, че разпространението на фалшиви новини в нея е повлияло на мнението на избирателите в САЩ. "Лично аз мисля, че идеята, че фалшиви новини във Facebook, които са много малка част от цялото съдържание, са повлияли на изборите по какъвто и да е начин. Мисля, че това е откачена идея. Избирателите взимат решения на базата на своите преживявания в живота", коментира Зукърбърг.

Според него освен, че фалшивите новини са много малко, те са и за двамата кандидати. Интервюиращият Дейвид Киркпатрик попита Зукърбърг и за виртуалия "балон", в който живеят повечето потребители на Facebook. Привържениците на Хилари Клинтън например получават практически само материали, които са в нейна подкрепа, като същото важи и за почитателите на Тръмп. Според Зукърбърг обаче хората виждат само 1% по-малко новини от другия фланг.

Зукърбърг обаче е съгласен с тезата, че хората кликват предимно на теми, които подкрепят вярванията им и подминават останалите. "Всеки ще бъде доста изненадан, ако разбере колко много неща прескача и не им обръща внимание, ако те не отговарят на вижданията му за света. Не знам какво може да направим по този въпрос", споделя основателят на Facebook.

Той допълва, че е много загрижен как Facebook може да повлияе на демокрацията. Споделя, че обмисля мерки, които компанията може да вземе, за да подобри начина, по който разпространява новини. "Наистина ме е грижа за това. Искам това, което правим да помага на света. Искам хората да имат достъп до разнообразна информация", казва Зукърбърг.