Денков иска да извади академичния език от учебниците
Сред основните проблеми, на които се търси решение, са намаляване на обема на учебния материал, намиране на достатъчно време за преговори, както и развитие на личностните умения
Сред основните проблеми, на които се търси решение, са намаляване на обема на учебния материал, намиране на достатъчно време за преговори, както и развитие на личностните умения.
Според Кина Андреева, главен редактор в едно от най-големите издателства за учебна литература и помагала у нас Министерството на образованието задава съдържанието на учебника и какви умения и какви компетентности децата трябва да придобият в резултат на тази учебна програма.
По думите й, когато са писани учебните програми, от издателствата многократно са писали становища до министерството относно това, че програмите са много претрупани, че по някои предмети са направени козметични промени, че има несъответствие по учебните предмети, различни за един и същи клас между учебните програми, но никога тези наши бележки не са били вземани предвид.
"Искам много ясно да подчертая, че това е един много дълъг процес и се надявам, че ако искаме един такъв преглед да е ефикасен и да даде добър резултат, може да се извърши за по-малко от две години, защото е много важно ако искаме да направим наистина нещо добро за нашите деца, да се проучи и опита на водещите държави в областта на образованието", каза Андреева.
Тя препоръчва да се види в държавите, които имат най-високи резултати на Международното изследване PISA как са сформирани учебните програми, защото в много държави учебните програми са само рамкови и в края на всеки клас детето трябва да придобива умения и компетентност и това се проверява, докато при нас програмите са образно казано и със запетайката, до такива детайли са разписани, добави Кина Андреева.
Последвайте ни
1 Коментара: