33 000 лв. награден фонд беше разпределен между 5 финалисти в Академия за местни предприемачи 5.0
Иновации, развитие и нови пазари ще преследват пет екипа, които вдъхновиха организаторите да увеличат наградния фонд на Академията
Пет екипа предприемачи спечелиха награди в общ размер от 33 000 лв. за реализиране на своите бизнес идеи по места. „Академия за местни предприемачи“ се провежда за пета поредна година от Център Ринкър към Фондация BCause.
Тя е насочена към инициативни хора с бизнес идеи от регионите на Хасково, Кърджали, Силистра и Благоевград и се радва на увеличаващ се интерес. 49 екипа подадоха свои идеи за Академията. След интервюта, на следващия етап за обучения, бяха допуснати 14 екипа. В три поредни уикенда предприемачите участваха в лекции и упражнения, усвоявайки бизнес знания и стратегии.
Екипите дискутираха своите идеи, опознаха се и станаха част от разрастващата се общност на „Академия за местни предприемачи“. С усложняването на ситуацията с COVID-19 последното обучение и финала на Академията се състояха онлайн. След обученията и консултациите с ментори 12 екипа разработиха бизнес планове и презентации, които представиха пред журито на онлайн финала на 27 януари.
Кандидатите се представиха изключително добре и изборът за журито се оказа наистина сложен. В крайна сметка, наградният фонд беше увеличен и разпределен между 5 отлични екипа: Спортен клуб „Перун“ на Илиян Попов, треньор и ентусиаст от Разлог ще получи 8 000 лева, които ще инвестира в по-добри условия за привличането на повече деца в единствения за града плувен басейн. Илиян тренира и работи всеотдайно и с деца с различни физически или ментални проблеми.
Създателката на Baby SG Силистра, Грета Георгиева, която предлага индивидуализирани керамични подаръци за бебета и техните родители, ще получи също 8 000 лева, за да развие малкия си бизнес и да повиши производителността на начинанието си. 7 000 лева за подобряване на маркетинга на своите продукти ще получи Марина Симеонова, художник-бижутер от Банско. Това ще й помогне бижутата от природни материали Omaya да достигнат до повече клиенти, включително извън България.
„Тази вечер подкрепихме не само петима активни млади хора и техните малки семейни фирми и начинания в 4 региона. Всички те допринасят за реалната социална и икономическа активност на малките общности, в които живеят и където искат да се развиват.“ – допълни Диляна Якова от Филип Морис България с удовлетворение от изпълнените цели на програмата. С финала на „Академията за предприемачи“ завърши седмото издание на програмата „Забавно лято, грижовна есен“, осъществявана от Фондация BCause. Програмата подкрепя тютюнопроизводителните общности в следните области: летни образователни академии за деца от 1-ви до 7-ми клас, обучения за учители в методите на неформалното образование, подкрепа за местни предприемачи за стартиране на бизнес в тези региони и медицинска грижа за възрастните хора.
Дългосрочната програма е част от инициативите на Филип Морис България за корпоративна социална отговорност и стратегията за устойчиво развитие. За изминалите 7 години програмата обхвана над 3 255 деца между 7 и 14 г., 117 учители, 1 418 възрастни хора в 25 малки населени места на 11 общини от 5 тютюнопроизводителни региона.
От кандидатствалите над 300 бизнес идеи 65 предприемачески екипа преминаха през обучения, като 19 от тях получиха безвъзмездно финансиране. От старта на програмата до момента в нея са инвестирани над 1,4 милиона лева.
Последвайте ни
0 Коментара: