80 на сто от 1424 пилоти от европейски компании дремят по време на полет. Това сочи научно изследване “Moebus Report”, поръчано от ЕС и изготвено през 2008 г. Според него 71% то 1488 запитани потвърждават, че са заспивали по време на полет.
Въпреки доказателствата за инциденти поради умора на летателния екипаж, досега няма действия на ЕС за промяна на закона, смятат от Съюза на транспортните синдикати в България към КНСБ. <br /> <br /> Нужна е промяна на действащия в ЕС Закон за умората на летателните екипажи, приет през 2006 г., заяви на пресконференция председателят на СТСБ Екатерина Йорданова.<br /> &nbsp;<br /> Тя е категорична, че е наложително сега действащият закон на ЕС, която позволява на екипажите да работят до 11,45 часа при нощни полети, да бъде променен на максимум 10 часа. <br /> <br /> Трябва да отпадне възможността дневните полети да бъдат удължавани над 13-часовото работно време (към момента пилотите могат да удължават работното време до 14 часа, а кабинния състав дори над 15 часа). Според Йорданова изключително негативни ефекти има намаляването на времето за почивка на екипажите, започването на задълженията рано сутрин, изпълняването на резервни полети, пресичането на часови зони и др. /БЛИЦ<br />