А1 година по-късно: Пълна разпознаваемост на бранда, нови услуги и стабилни приходи
Нови продукти и услуги
За първата година от присъствието си у нас А1 успя да разшири портфолиото си с редица нови продукти и услуги, много от които непознати за пазара до този момент. Компанията представи собствена марка смартфон A1 Smart N9, който изпъкна с премиум дизайн и отлични характеристики на достъпна цена.
Телекомът добави MAX Sport 3 и MAX Sport 4 към вече съществуващите си спортни канали. Тяхното съдържание спечели феновете с добавянето на топ спортни продукти като УЕФА Шампионска лига, испанската Ла Лига, италианската Серия А, Копа Либертадорес, Мейджър лийг, волейболната Лига на нациите и още редица други спортове и шампионати.
А1 представи и собствена музикална платформа А1 Xplore Music, разработена специално за клиентите на А1. Тя обединява световната, българска и балканска музика в цялото ѝ разнообразие, като включва над 30 милиона песни и специално създадени плейлисти със световни и български хитове. А1 засили и своето присъствие в социалните мрежи със създаването на свой корпоративен Instagram профил A1.Bulgaria.
А1 стана първият телеком в България, който предлага собствени финансови услуги. Това стана факт със старта на дигиталния портфейл за мобилни разплащания A1 Wallet и с този на А1 Кредитна карта, която предлага преференциални условия за клиентите на компанията. Телекомът въведе и застраховката Моят телефон, която дава повече сигурност и удобство на потребителите.
А1 продължава да работи за дигитализацията на българския бизнес с развитието на своите дигитални услуги. В началото на май тази година компанията стана първият и единствен телеком в България със собствена хиперскалируема платформа, която предлага пълно портфолио от облачни услуги от типа инфраструктура като услуга (IaaS).
Инвеститор в обществото
А1 разработи първото по рода си приложение с кауза – А1 SmartAD, което дарява по 1 лев на деца в нужда за всяко свое изтегляне. Приложението е напълно безплатно за клиентите на А1 и им позволява да получават допълнителен интернет трафик от 3000 MB в замяна на гледането на ограничен брой рекламно съдържание.
Компанията продължи да подкрепя развитието на българските ски и лека атлетика. С подкрепата на А1 Българската федерация по ски изпрати един от най-успешните си сезони с рекордни класирания на Алберт Попов. Успешно се проведе и поредното издание на инициативата, насочена към деца – „Научи се да караш ски”. В партньорство с Българската федерация по лека атлетика А1 продължава да помага на най-перспективните деца и младежи с програмата „А1 Атлетика за младежи”.
През март 2019 г. А1 се обвърза и с един от най-старите и успешни баскетболни клубове у нас, който вече се състезава под името „A1 Академик” в резултат от подкрепата, която компанията оказва на отбора. Проектът е част е част от стратегията на А1 да подпомага развитието на българския спорт и отново има за цел да допринесе за развитието на младите български спортисти.
Стабилен ръст
Позитивната тенденция в резултатите на А1 от последните три години не само се запазва, но и ускорява темпото си на ръст. Компанията отбелязва сериозен ръст на печалбата си и всички основни финансови показатели и през първото тримесечие на 2019 г. спрямо същия период на 2018 г. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) на компанията се повишава с 17,7% до 42,8 млн. евро, а приходите се увеличават с 3,9% до 111,1 млн. евро.
Признание
За своята успешна трансформация А1 получи 27 награди от едни от най-престижните конкурси в страната. Александър Димитров, председател на управителния съвет и главен изпълнителен директор на А1, бе избран за „Мениджър на годината 2018” в най-престижния конкурс за мениджърски постижения в България. Впоследствие той бе удостоен и с приза „Мистър Икономика 2018” в най-престижната категория на конкурса „Мистър и Мисис Икономика”.
А1 бе обявена за №1 в сектора на телекомуникациите от класацията Superbrands, а услугите А1 Wallet и A1 Smart Home триумфираха в своите категории в надпреварата „Продукт на годината”.
Успешното ребрандиране постави своеобразен рекорд и на наскоро провелия се конкурс на Българското дружество за връзки с обществеността, където А1 получи 8 награди за кампании, свързани с трансформацията на компанията. Комуникационните усилия по ребрандирането на А1 бяха отличени и от престижните BAPRA Bright Awards 2019.
А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, цифрова и сателитна телевизия, включително четири собствени спортни канала – MAX Sport 1, MAX Sport 2, MAX Sport 3 и MAX Sport 4, платежни услуги, собствена платформа за музикален стрийминг, cloud и IoT решения на 5 милиона клиенти. През 2018 г. A1 България отчита приходи от 446,2 милиона евро, а сравнимата EBITDA e 138 милиона евро.
A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 24 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия (А1), България (A1 Bulgaria), Беларус (velcom), Хърватия (A1 Croatia), Словения (A1 Slovenia), Сърбия (Vip mobile) и Македония (one.Vip). Приходите на A1 Group за 2018 година са 4,47 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,38 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – третият по големина доставчик на мобилни услуги в света.
Последвайте ни