Airbnb с хитър ход, добавя нова функция
Компанията представи и нови персонализирани филтри за търсене за гостите, вдъхновени от предишни техни престои, за да улесни намирането на имоти с предпочитани от тях удобства
Airbnb пуска нова секция в приложението и сайта си, където собствениците на жилища могат да наемат други домакини да управляват имотите им под наем. Стъпката подчертава по-широкият стремеж да се увеличат обявите и да се привлекат повече хора към платформата, съобщава Bloomerg.
Идеята е, че домакините, които може да нямат времето или желанието да се занимават с офертите си, могат да плащат на предварително одобрени „съдомакини“ в платформата, които да им помагат да подготвят или обзавеждат жилищата или да управляват резервациите и гостите.
Airbnb вече е получила кандидатури от потенциални съдомакини, които компанията проверява въз основа на критерии, показващи добра репутация, например брой на организирани от тях престои, рейтинги от гости и нисък брой анулирания.
10 вида услуги
Съдомакин може да предлага до 10 различни вида услуги, с различни варианти на възнаграждение, които може да включват еднократна такса за създаване на обява или процент от резервация за ежедневна поддръжка.
Новата мрежа стартира в 10 държави, включително САЩ, Канада, Великобритания, Франция, Испания и Бразилия, заяви компанията в сряда. Тя вече има 10 хил. съдомакини за начало със среден рейтинг 4,86 точки от общо 5.
Инвеститорите са нетърпеливи да получат детайли за новите функции на платформата, които според Airbnb ще предоставят нови възможности за ръст на приходите, забавил се след първоначалния тласък след пандемията.
По този показател анализаторите очакват умерен, едноцифрен ръст през третото тримесечие, показват оценки, събрани от Bloomberg.
Airbnb няма да взима комисиона
Airbnb няма да взима комисиона, когато свързва домакините, заяви компанията.
„Това е хубав, положителен импулс, от който Airbnb печели като цяло, затова няма нужда да взимаме допълнителен дял“, заяви главният бизнес директор Дейв Стивънсън в интервю преди публикуването на новината.
„Това, което ще направим, е да спечелим от това, че повече хора ще отсядат в Airbnb, защото всички те ще имат повече по-добри престои“.
Акциите на Airbnb в сряда затвориха с ценови ръст от 1,4% до 135,15 долара, след като по-рано в сесията поскъпнаха дори с 3,1%.
Като част от представянето на функцията в сряда Airbnb показа и акценти в обявите, които се променят в зависимост от това какво търси потребителят.
Промените ще се увеличат
Компанията представи и нови персонализирани филтри за търсене за гостите, вдъхновени от предишни техни престои, за да улесни намирането на имоти с предпочитани от тях удобства.
Освен това Airbnb опростява страницата за плащане и добавя повече местни методи за плащане в различни държави, като целта е да се удвои броят на опциите до почти 40 до пролетта на 2025 г. Ползите от тези по-малки промени ще се „увеличават с течение на времето“, заяви Стивънсън.
Ще е нужно време обаче, за да може Airbnb да отчете възвращаемост от тези инвестиции.
Компанията заяви, че очаква разходите за маркетинг да растат по-бързо от приходите през третото тримесечие, тъй като се разширява в нови региони и добавя услуги извън основното си предлагане на жилища под наем, което вероятно ще натежи на маржовете в краткосрочен план.
Последвайте ни
1 Коментара: