Автоинструктори се хванаха за гушите часове преди протеста си
Малина Бундаренко и Йонко Иванов се скараха заради новите правила, по които ще получаваме книжки
Излизаме на протест, за да бъдем чути. Крайно време е да бъдем чути, че жертвите по пътищата не се дължат на лошо обучение на шофьорите.
Трябва да се зададат въпросите - кой дава книжките, каква е методиката за провеждане на изпита, защо се купуват книжки?
Това каза в ефира на bTV Малина Бундаренко от Съюза на българските автомобилисти по повод предстоящия утре протест на автоинструкторите, които са недоволни от налаганите промени в обучението, с които се прикрива корупционна схема, безхаберието на държавата за условията, при които работят автоинструкторите и нежеланието на държавната администрацията да пристъпи към осъвременяване на обучението на водачите.
"Методичното увеличение на часовете за практическо обучение на шофьорите - няма да реши проблемите. И сега могат да се взимат допълнителни часове, наредбата го разрешава. Никой не е направил анализ на едно тежко произшествие, но всеки обвинява лошите инструктори.
Със системата за контрол на изпита се въвежда една корупционна практика. Категорични сме в това. Ето и фактите - преди още да е взето решението за увеличаване броя на часовете, започва разработването на GPS система за контрол, като се планира за този контрол да се заплаща на една частна фирма. Контролът върху обучението е грижа на държавата и по принцип тя си поема разходите за него.
Системата за GPS контрола започва да се разработва преди да са утвърдени промените в учебната документация, т.е. преди да е ясно дали е нужна. От държавната администрация никой не иска да обясни, но разработчикът на системата за GPS контрола обяви в медиите, че за ползването ще трябва да им се заплаща такса.
За разработването на системата за контрол е сключен договор с фирма, която няма наети работници, не внася осигуровки, няма публично оповестени резултати от дейност в сферата на обучението на водачи или безопасността на движението, както и в IT областта. Държавата бяга от отговорностите си", обяви Бундаренко.
Гост в студиото бе и Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, който изказа различно мнение.
"Ние не подкрепяме този протест. Никой не обясни защо се провежда този протест. Направи се една безсмислена подписка и всеки се подписваше, където намери. Да, този протест е срещу т.нар. селфита. Моите колеги не четат. Методиката се променя.
Министър Желязков обяви, че няма да има селфита. Създават се много нови организации от по 4-5 човека - Български не знам си какъв съюз, които защитават лобистки интереси.
Основно тежките катастрофи стават извън големите градове и по магистралите, защото шофьорите не знаят как да сменят предавката, не знаят как да влазят на магистралата, не знаят нищо за нощно шофиране", разкри Иванов.
Последвайте ни
1 Коментара: