Дарин Георгиев е бакалавър по психология и магистър по приложна психология. Владее различни бойни техники, може да борави с почти всички съществуващи оръжия, бил е в най-горещите точки на планетата, оцелял е след три прострелвания , инструктор е по специална подготовка. Младият пловдивчанин е бил в спец частите на 68 бригада, а след като напуска армията става контрактор и започва да работи за международни военни компании. Смята, че българските професионалисти, разделили се със строя и униформата, с нищо не отстъпват на колегите си от армиите на НАТО.
&nbsp;След десетки мисии зад граница, Георгиев от няколко месеца е в Пловдив и е ръководител на личната охрана на крупен бизнесмен. В интервю за TrafficNews.bg контракторът разказва за премеждията си в различни точки на света и прави мрачни прогнози за бъдещето на Европа.<br /> <br /> <strong>- Къде сте работили като контрактор и къде беше последната ви мисия?</strong><br /> <br /> - Бил съм почти навсякъде по света, където има военни конфликти. Работил съм и на суша, и по вода. Участвал съм в различни антитерористични мисии още докато бях в армията, а след това започнах да пътувам като контрактор. Бил съм в Афганистан, Ирак, охранявал съм кораби край Сомалия. Наемали са ни да oхpaнявaмe нeфтeнитe paфинepии, петролни товари, a тoвa включвa eжeднeвнo пaтpyлиpaнe нa тeзи cтpaтeгичecки oбeкти и oхpaнa нa вaжни личнocти &ndash; кpyпни инвecтитopи, инжeнepи и дp., cвъpзaни c пeтpoлния бизнec, кoитo oбикнoвeнo ca мишeнa зa oтвличaния. Последно миналата година бях в Украйна. След това се върнах в България и сега работя като ръководител лична охрана.<br /> <br /> <strong>- Участвали ли сте в сблъсъци с пирати край сомалийски бряг?<br /> </strong><br /> - Да, многократно. Работех за международна компания, която охраняваше карго кораби &ndash; предимно петролни танкери и контейнери с ценни товари. В онзи район вече почти няма кораб, който да се движи без охрана. Въпреки това обаче нападенията продължават. <br /> <br /> <strong>- Как действат пиратите?</strong><br /> <br /> - Обикновено се движат с кораб майка , който отдалеч изглежда като нормален рибарски кораб. От него се отделят от 2 до 4 скифа, които са с метални корпуси и много мощни мотори. Пиратите са въоръжени с калашници и РПГ-та. Тези нападения обаче успяват много рядко. На всички кораби се действа по утвърдена процедура. Първо се включва аларма, след това има оръдия, който разпръскват вода под голямо налягане и правят водна стена, по корабите има бодлива тел. Когато алармата се включи, целият екипаж се прибира в цитаделата , а навън остават само капитана, помощниците и охраната, която отблъсква нападателите.<br /> <br /> Затова напоследък пиратите все по-рядко нападат транспортни кораби и се ориентират към яхти и по-малки плавателни съдове.<br /> <br /> Според мен обаче пиратството си е организирам бизнес , в който пръст имат правителства, застрахователни компании, банки. Вземането в плен на един кораб, преговорите за откуп, транзакциите на огромни суми- това със сигурност не е по силите на неграмотните сомалийци.<br /> <strong><br /> - Коя е най-опасната точка в света в момента?</strong><br /> <br /> - Украйна. Но нещата са изключително динамични. Утре може да е сърцето на Европа. Тази вълна от мюсюлмани , която залива Стария континент е изключително опасна. В някои градове в Германия вече има сблъсъци. Там вече има 7 милиона мюсюлмани. И далеч не всички са миролюбиво настроени. Тези хора , които пристигат от Сирия и Западна Африка не са бежанци. По-голямата част от тях са млади мъже, на възраст 25-30 години, с финансови възможности. В България от година и половина има хора, които се препитават от трафик на имигранти. Но това е изключително опасно, тъй като с тези групи в Европа влизат и терористи. Има водачи на терористични движения, които вече публикуват във фейсбук свои снимки от различни европейски градове.<br /> <br /> България е изправена пред много сериозно изпитание. За съжаление не смятам , че нашите служби са подготвени за него. Не мисля , че имаме ресурс да се справим . В тази ситуация контракторите могат да бъдат изключително полезни, защото са обучени да се справят в екстремни условия. Трябва да се вземат мерки и то в кратки срокове. Европа е на прага на война. Военните бюджети на държавите от Великите сили са нараснали драстично. В ЮАР 70 % от националната сигурност на страната е поверена на частни охранителни фирми. Те са въоръжени, имат много добра логистика- хеликоптери, бронирани машини и различни оръжия. Това е една добре въоръжена частна армия. Тук също има потенция и трябва да се мисли за алтернативни варианти, тъй като резултатите на полицията са незадоволителни.<br /> <br /> <strong>- Е , значи ще има доста работа за хора с вашите умения. Когато сключвате договор , има ли значение на чия страна ще бъдете или е важна сумата, която ви плащат?</strong><br /> <br /> - Както аз, така и моите колеги от 68 &ndash;ма бригада, които работят като контрактори, сме отказвали изключително примамливи предложения. Предлагали са ми да работя като инструктор на сомалийски пирати , но съм отказвал. Преди години Садам Хюсеин плащаше 5 000 долара на ден на човек от личната си охрана, която беше от чужденци.<br /> <br /> Всеки от нас има кодекс на честта, който спазва. Знаем , че ние сме тези , които трябва да се изправят срещу злото и терора. Принципът, от който се ръководим е заложен и в химна ни &bdquo;Да дадем на родината слава,/ а честта да остане за нас&ldquo;. Няма сума , заради която да предам честта си.<br /> <br /> <strong>- В момента работите като лична охрана. Как това кореспондира с вашите специални умения?</strong><br /> <br /> - Охранителният бизнес е много бързо развиваща се индустрия и изисква от хората, които се занимават с охрана да имат умения и знания в много области. Тук в България за съжаление като кажеш лична охрана и хората разбират няколко мутри. Това остана още от 90-те години и клишето трудно се разгражда. Тук има хора със сериозен бизнес, които наемат професионална охрана. За да си лична охрана на такова ниво трябва да притежаваш различни качества- бойни умения, изградени в армия или полиция , да се специалист по снайпер и контраснайпер, да разпознаваш различни взривни вещества, да знаеш как се действа в случай на отвличане, да познаваш законите, да познаваш бизнес -етикета, да имаш познания по поведенческа психология. Контракторите са точно такива хора.<br /> <br /> Всъщност това, което виждат хората като охрана, край различни бизнесмени по ресторанти и дискотеки е по-скоро за компания , отколкото да бъдат полезни в екстремна ситуация. Професионалната охрана е почти незабележима.<br /> <br /> <strong>-В града все по-често се мяркат автомобили с арабски надписи. Някои от тях звучат заплашително, като този &bdquo;Стой на 100 метра от мен или ще стрелям!&ldquo;. Към кого е насочена заплахата?</strong><br /> <br /> -Всъщност такива надписи можете да видите на автомобили на българи, които са работили навън като контактори. Такива има на много от американските военни автомобили в Ирак и Афганистан. Това са предупреждения към терористи. Но има и автомобили, на които има надписи &bdquo;Ислямска държава&ldquo;, които призовават към джихад. Може би властите трябва да бъдат по-внимателни и да проверят хората, които си слагат подобни лепенки по колите. /БЛИЦ<br /> <br /> <br /> <br /> <br />