Граничният контролно-пропускателен пункт "Рудозем – Ксанти“ все още не работи. И за първи път България няма вина за това. Вината е от страна на Гърция. ГКПП-то първоначално трябваше да е готово през 2017 година. Последният срок пък бе краят на настоящата 2023-та. Което очевидно няма как да се случи, съдейки по най-актуалната снимка от обекта.

Когато ГКПП "Рудозем-Ксанти“ заработи, през него ще бъде възможно преминаването на моторни-превозни средства до 3.5 тона.

Проектът е с водещ партньор от гръцка страна – "Егнатия Одос", и български партньори – Областна администрация Смолян и Агенция "Пътна инфраструктура“.

Той е съфинансиран от Програмата за сътрудничество Интеррег V-A Гърция – България 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет, но е прехвърлен в следващия програмен период

ГКПП "Рудозем – Ксанти“ е от изключително значение за развитие на трансграничния регион, като се очаква да даде тласък на туризма и засилване на икономическите връзки на хората и бизнеса между двете страни на границата. 

Българският участък вече е готов, но вместо да носи приходи, сега трябва да се отделят пари от бюджета за охрана и поддръжка на завършения граничен пункт, докато бъде отворен за преминаване. 

Все още не е завършен пътен участък от 8 км от Димарин до границата с България. Фирма "Актор“ трябва да изпълни проекта, като има договор от 2018 г. и трябваше да приключи до 24 месеца, но все още не е изпълнен.

В край на сметка, когато България влезе в Шенген, Граничният контролно-пропусквателен пункт "Рудозем – Ксанти“ ще стане ненужен.

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук