Броени дни остават до тлъстите глоби, а 2/3 от шофьорите са в нарушение
Затова е важно да знаем няколко важни неща за зимните гуми.
"Когато времето се затопли, клиентите си спестяват идването центровете за гуми, изчакват да застудее, а тогава се образуват големи опашки. Според мен е хубаво още от октомври месец, постепенно хората да започнат да си сменяват гумите. Една зимна гума, с дълбочина на протектора на 4 мм, винаги води до по-добър спирачен път”, каза Александър Гущеров, търговски директор на център за гуми, в рубриката „Чети етикета” по БТВ.
По думите му 2/3 от шофьорите все още не са сменили гумите си, въпреки че законовият срок за това започва да тече от 1 ноември. Гущеров показа какви са годните за шофиране гуми и даде съвети как водачите да откриват дефекти.
Колко дълга може да бъде секундата, даже стотната невнимание, когато сме поставени в екстремни условия. Особено при сняг, лед и хлъзгав път – такава симулация направи професионалният инструктор за безопасно шофиране Васил Жеков. „Аз мога да имам страхотни умения, винаги може да имате страхотни умения, но когато нямаме сцепление, сме една кръгла нула”, каза Жеков.
Чрез специален тест драйв на полигон, чиято настилка имитира сняг и хлъзгав път”, професионалният шофьор демонстрира най-честите грешки на водачите и какви капани залага пътя при несъобразена скорост. „Реакцията трябва да ти е супер бърза. Говорим за по-малко от секундата. Когато колата загубуи контрол при висока скорост, ти трябва да си готов да реагираш на стотната. Не познавам шофьор, който може да реагира с такава скорост!”, категоричен е Жеков.
В експеримента участваха двама правоспособни водачи. Станимир Георгиев е шофьор от 5 години и има самочувствието, че владее автомобила добре.
„Вътре ние ще видим безразборното въртене на колана, грубото натискане на спирачки. Това пак са неговите инстинкти за самосъхранение. Аз казвам, че с колата трябва да се работи с елегантност”, поясни Жеков.
Професионалният шофьор посочи, че прекалената вяра пречи на водачите, защото през зимата има замръзнали участъци, за които шофьорът често не е подготвен и няма контрол върху колата, защото те не се виждат.
Как можем да спасим живот, да избегнем удар и да запазим самообладание зад волана – показа Васил Жеков. „Стряскат се и скачат на спирачките. Това е строго забранено. С 60 километра, не повече! Влизам в завоя, плаша се, въртя наляво, надясно и бам – катастрофа. Това е масовият човешки инстикт”, каза Жеков.
Паниката води до взимането на грешни и много опасни решения. „Една от основните грешки на шофьорите е, че пускат волана или прекалено много навиват волана. Аз използвам много по-съкратени движения. Отивам към завоя, избирам си захват, за да им контрол над волана”, допълни професионалният шофьор.
Всички резки движения – с волана, както и с педала на спирачката, крият рискове. Има две неща, които ни трябват – книжката, за да шофираме и умение, за да си пазим живота и да не стигаме до катастрофи. Това две отделни неща. Важно е обаче да имаме трезва преценка за уменията си на пътя, защото самонадеяните шофьори са най-опасни.
Последвайте ни
0 Коментара: