До май 2024 г. ще е готова като конструкция станцията, отдаваща почит на синята легенда Георги Аспарухов-Гунди, съобщават от "Метрополитен" ЕАД - София.

Конструктивните работи на първата метростанция от разширението на третата линия по бул. „Владимир Вазов” - МС ”Стадион Георги Аспарухов” са в напреднал етап и конструкцията на ниво вестибюл е приключена.

Спирката е разположена под южното платно на бул. „Владимир Вазов”, на кръстовището му с улиците „Васил Кънчев” и „Река Велека”. Станцията се изгражда по смесен метод – Милански плюс надграждане.

В момента се изпълняват строителни работи на ниво перон, които трябва да приключат в първите месеци на 2024 г. Паралелно с тях се извършват и архитектурно-строителни работи.

Като завършена конструкция станцията ще бъде готова в периода април-май, след което ще стартира работата по т.нар. представителна архитектура на спирката. Окончателно станцията, заедно с другите две в отсечката – МС „Тракия” и МС „Владимир Вазов”, трябва да са готови в края на 2025 г.

Напредва изграждането на първичната облицовка в тунела (дълъг 580 м) между сега съществуващата станция „Хаджи Димитър” и новата „Стадион Георги Аспарухов”.

Високите подпочвени води и слабите почви по трасето на тунела предопределят много тежки укрепителни мероприятия - анкери, усилване на почвата с инжекции, директно вкарване на бетон в свлечени зони, където се образуват каверни и те трябва да бъдат запълнени.

С огромно количесво бетон и цимент върви изпълнението на всеки метър от този тунел, отбелязват от дружеството.

Автор на дизайна е арх. Ирена Дерлипанска. Спортният клуб “Левски” е в основата на идеята за тази станция, затова синият цвят присъства навсякъде – в различни форми и плоскости. Атрактивен детайл от дизайна на станцията ще бъде пространствена решетка, в чийто елементи ще има вградени като пластики различни фигури на спортисти. 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук