Брюксел настоява да санираме сградите си, а чужденците, които шофират пияни или с висока скорост у нас, да бъдат наказвани ефективно. Това стана ясно от приетия вчера от ЕК ежемесечен пакет от решения във връзка с установяването на неизпълнение на общоевропейското законодателство от страна на държавите членки на ЕС.
Мотивираните становища за България са в 4 области &ndash; енергийна ефективност, пътна безопасност, опазване на околната среда и на единното европейско небе. Съгласно директивата за енергийна ефективност страната ни трябва да има задължителни схеми за саниране на жилищните сгради, съобщава &quot;Монитор&quot;. <br /> <br /> Сред останалите изисквания са енергийни одити на големите компании на всеки 4 години, защита на правата на потребителите при определянето на сметките им за ток и парно, ежегодно обновяване на поне 3% от сградите на централната власт. България, заедно с Унгария, има срок от 2 месеца да разпише това в законодателството си, за да не бъде съдена. Към момента забавянето е от около 6 месеца заради липсата на кворум в 42-рото НС.<br /> <br /> Съгласно директивата за обмен на информация за нарушенията на пътните правила страната ни, заедно с Кипър, Люксембург и Словения, трябва да промени закона си така, че да има работещи механизми за идентификация и съдебно преследване на провинилите се чужди шофьори. В момента властите у нас разчитат на доброто желание на европейците да си платят глобите, ако бъдат хванати с превишена скорост или пияни зад волана. Забавянето е с повече от година, а депутатите ни имат срок от 2 месеца да променят Закона за движение по пътищата. <br /> <br /> Междувременно МС одобри документ за закриването на 20 от общо 67-те отворени наказателни процедури към страната ни, наложени от ЕК заради липсата на синхрон между нашето и европейското законодателство.&nbsp;/БЛИЦ<br /> <br />