ДАНС посочи коя е вероятната причина за катастрофата в Хитрино
Автоматичната спирачка се е задействала едва 17 метра преди стрелка номер 1, като не е предприето екстремно спиране
Прокурорът по делото Маргарита Георгиева поиска Михнев, който е бил машинист „първо лице“ на влак 90 570, да остане в ареста за постоянно заради изключителната обществена опасност на престъплението, довела до смъртта на 7 души и раняването на други 26. От думите на прокурора стана ясно, че влакът е тръгнал от Бургас с 13 минути закъснение, което на моменти се е увеличило на 30 минути, но в крайна сметка машинистите са наваксали и композицията с 26 вагона пристигнала в Хитрино вместо в 6:02 часа, в 5:37 часа. При влизането на първата стрелка скоростта на влака е била 80 км в час, а на стрелка номер 5 – 78 км в час.
Автоматичната спирачка се е задействала едва 17 метра преди стрелка номер 1, като не е предприето екстремно спиране. Показанията на светофара са давали разрешение за влизане по трети отклонителен коловоз със скорост до 40 км в час. Според разпита на свидетели влак 90 570 много често при преминаването си през гара Хитрино е бил пускан директно направо по коловоз номер 2 без спиране. И в този случай обаче има ограничение на скоростта от 60 км в час. Междувременно стана ясно, че са разпитани и преки очевидци на катастрофата, сред които и кадровият военнослужещ Цанко Анастасов, който закъсал с колата си за бензин и станал очевидец на скоростта, с която влакът влязъл в гарата. „Много съжалявам за инцидента, моля да не бъда задържан“, каза в последната си дума Михнев.
В сряда е била идентифицирана и шестата жертва на катастрофата, позната досега като труп номер 5 – това е родената през 1923 година Шерифе Сали Ибрям.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ ЗА ТРАГЕДИЯТА В ХИТРИНО!
Последвайте ни
0 Коментара: