Дарителската кампания #steniskanabala за шеста поредна година пише „отличен” на абитуриентите за тяхната съпричастност
Благотворителната инициатива на Мото-Пфое осигурява равен старт в живота след завършването на 12-и клас на български абитуриенти
Благотворителната инициатива на Мото-Пфое осигурява равен старт в живота след завършването на 12-и клас на български абитуриенти, които продължават образованието си във висше учебно заведение, макар да са загубили един или и двамата си родители.
По традиция, организаторите отчитат резултатите от всеки сезон на инициативата по време на открито събитие, на което присъстват представители на медиите, дарители и кандидатите за стипендии. Закриването на кампанията през 2019 г. се състоя в литературен клуб "Перото", любезно предоставен, безвъзмездно, от страна на Национален дворец на културата, София.
Управителят на Мото-Пфое Груп, Масухиро Ояма, приветства гостите и бенефициентите и изказа специалната си благодарност към всички дарители – абитуриенти и корпоративни представители.
Топло обръщение към многобройните присъстващи на събитието отправиха още Румен Иванов, Управител на DHL Express Bulgaria – традиционния официален логистичен партньор, който благотворително доставя символя на кампанията, тениската, до дарителите, както и Петранка Недялкова, директор на Столична организация на БЧК, която се грижи даренията от кампанията да се разпределят съгласно регламента на програмата #steniskanabala и да достигнат до точните кандидати за стипендия.
Резултатите през шестата поредна година са за „отличен 6”. 2 242-ма души абитуриенти от Випуск 2019 завършиха училище и отидоха на прощалното си парти или бал с тениска, вместо с излишно скъпи дрехи. По този начин единичните дарения от младежите достигнаха общо сумата от 49 312 лева.
Над 50 училища участваха в цялата страна – някои от тях вече традиционно се включват, но се присъединиха и доста нови, което доказва нарастващата популярност на програмата.
Общуването на организаторите с участниците в процеса на кампанията също така показа, че #steniskanabala се превръща в пример за подражание и вече всяка година зрелостниците се стремят да подкрепят благородни каузи по случай завършване на средното си образование и да помогнат на връстници в неравностойно положение.
Към сумата 49 312 лв. се добавиха корпоративни и крупни единични дарения и през 2019 година #steniskanabala постигна общия дарителски фонд от 100 812 лева. Така всички, които са кандидатствали по програмата и отговарят на регламента, могат да получат еднократни стипендии по 2000 лева всяка.
Това са 45 абитуриенти сираци от Випуск 2019. Остатъкът от 10 812 лева ще се използва за поощрение на най-добрите студенти, които са бенефициенти от предишни сезони.
Партньорът на Мото-Пфое в инициативата, БЧК Столична организация, ще събира уверенията за успех и ще предостави тези извънредни средства в рамките на няколко седмици.
Като национална кампания, #steniskanabala има за цел да става все по-популярна сред учениците, но също така продължава да разчита и на подкрепата на корпоративни дарители.
Каузата през 2019 г. обедини подкрепата на: АТ Инженеринг 2000 ООД, Кар Транспортер ЕООД, Импрес ЕООД, Хювефарма ЕООД, Дженерали Застраховане АД, Експрес Логистика и Дистрибуция ЕООД, Ей Ес Пи ЕООД, Алианс Принт ЕООД, Евро Стийл Трейд ООД, ВИП Секюрити ЕООД, както и лични крупни дарения от Филип Пфое, Димо Николов и Атанас Фурнаджиев.
За първи път програмата няма да затвори за дарения сайта www.steniskanabala.bg до следващия сезон, който ще се обяви в началото на 2020 г.
След 1 ноември т.г. на сайта ще могат да се заявяват тениски от всички досегашни сезони, от 2014 г. насам, от т.нар. Винтидж колекция, а набраните средства ще се добавят към сумите за финансово поощрение за успех.
През следващите седмици всеки бивш или бъдещ абитуриент, който харесва каузата и иска да се сдобие с една от уникалните предходни тениски, ще може да го стори срещу дарение, онлайн или по банков път.
Последвайте ни