„В Европа има правила и хората спазват законите. Там всеки спазва закона, защото знае, че ще си получи глобата и глобата е достатъчно сериозна. Според ROADPOL България е една от последните държави в ЕС, която въвежда мярката за отнемане на автомобили след шофиране след алкохол или наркотици“.

Това каза пред bTV Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

„В мярката имаше някаква превенция. Забелязвам повече таксите около заведения и ресторанти. Превозвачите имат право, казвайки, че има неясноти около товарите, влекача, каква ще бъде глобата за този, който е шофирал пиян. Има твърдения, които може и да са верни, че по отношение на наркотиците нямаме достатъчно надеждни тестове и нямаме достатъчно лаборатории. Ние трябва да осигурим по-добри тестове и повече лаборатории“, добави тя.

Дрифтовете и гонките по улиците

„Държавата трябва да създаде условия. Ако държавата 30 години не намира как да построи съоръжение, на което тези хора да могат да ходят и да си изкарват адреналина, то тогава да се определи един участък извън града, който в определени часове няма да пречи на трафика, за да се събират и да си тестват автомобилите“, посочи Русинова.

„Любителите на автомобилния спорт, които просто са си купили едни много хубави автомобили, желаят да ги карат някъде, но няма къде“, допълни експертът.

„Имаше едно изменение в закона, с което за организирането и участието в гонки има тежки глоби – сваляне на регистрационните табели, отнемане на сиятелството за управление, но това е само, ако ви хванат. Да ви хванат - шансът е малък.

Трябва ли тези хора да ги гоним, само защото имат хубави коли? Дайте да им дадем възможност, пък няма да го има този проблем и частично ще го решим. Онези, които го правят навън, извън регламентираните часове, дни и без безопасност – тогава да ги преследваме и наказваме“, подчерта Дана Русинова.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук